כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חיבור מדהים: סדנת קפוארה לילדים חולים

צוות מדריכי סטודיו אסאי פגשו ילדים עם מחלות כרוניות וסופניות לסדנת קפוארה• "אני לא רוצה לחזור הביתה אחרי כזה יום"

חיבור מדהים: סדנת קפוארה לילדים חולים
שמעון שטרית


המקום: כפר הילדים נהר הירדן בגליל התחתון, כפר חופש לילדים שסובלים ממחלות מסכנות חיים. יו"ר מועצת המנהלים של המקום הוא חיים טופול, חתן פרס ישראל. בימים אלו מתקיים מחנה לילדים הסובלים, כאמור, ממחלות כרוניות, מסכנות חיים, וסופניות. הם מגיעים לשם לשבוע של התנתקות מכל השגרה הקשה שהם חווים.

אל הכפר המיוחד הזה התוודע מיקי חייט, מאמן קפוארה בכיר, ובעל סטודיו אסאי בבני ברק, סטודיו לחוגים וספורט לכל המשפחה, דרך מנהל גלריית אמנות בגבעתיים. התחבר מאוד לסיפור ולמה שעומד מאחוריו, והודיע לחב'רה שלו, צוות מדריכי קפוארה בסטודיו, שהם נוסעים לכפר הילדים.

ביום רביעי האחרון הם יצאו בשעה חמש בבוקר מאזור המרכז במטרה לשמח את הילדים במקום וללמד אותם קצת מסודות הקפוארה, שכידוע גם תורמת רבות לבריאות הפיזית והנפשית. "ציפינו לראות מקום עצוב", אומר חייט. "והשתוממתי. האווירה הטובה, האושר על פני הילדים, זו הקיטנה הכי שמחה שהגעתי אליה בחיים".

כחמישים ילדים חיכו לצוות אסאי. הם חולקו לשלוש קבוצות, וכל מדריך העביר להם שיעור מיוחד בקפוארה. היתה קבוצה שלמדה את הבסיס של הקפוארה, קבוצה שקיבלה שיעור באקרובטיקה, וקבוצה שלמדה לנגן. "הם למדו לנגן על כלי נגינה של קפוארה וכן שירים בפורטוגזית והיו מאושרים".
"אני מאמין שהקפוארה היא כלי ריפוי מדהים, שמתחבר נהדר גם לילדים בכפר", אומר חייט.

"כמובן שאין פה כלי רפואי רשמי, או התיימרות לרפא, כמובן שלו, הכוונה היא שלימוד קפוארה מהווה חיבור ישיר מבחינתי לכל אדם, גם אם הוא חולה, ולכן היה לי חשוב לראות כיצד הילדים שם מקבלים את היום הזה".

במשך שלוש שעות שכחו הילדים מכל מה שסובב אותם. ילדים בגילאי 7-17 שחיים בסביבה רגילה, אבל תמיד חריגים, משום שהם עם כדורים, או נדרשים לאישור רפואי בכל טיול... פתאום משוחררים וחופשיים בסביבה כל כך לא חריגה עבורם.

בסוף היום נערך מעגל קפוארה ענק, מלווה בשירה וריקודים. "לא רצו לתת לנו ללכת" – אומרים המדריכים של מיקי בחיוך.

נקודת אור שיצאת איתה מהיום הזה?
ניגש אלי ילד קטן בסוף היום ואמר לי בתום: "אני לא רוצה לחזור הביתה אחרי כזה יום. נתת לי להרגיש אחרת לגמרי ולשכוח הכל".

מיקי חייט וצוות מדריכי קפוארה מסטודיו 'אסאי' בפעולה. צילום: שמעון שטרית




קפוארה כפר הילדים קיטנה ילדים מוגבלים מחלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד