כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שינוי מגמה? שנחאי מזנקת מעל 4%

הבנק המרכזי של סין הוריד אתמול את ריבית ההלוואות לשנה ברבע אחוז • עליות של כ-1.4% במסחר בחוזים על וול סטריט

  • י"א אלול התשע"ה
שינוי מגמה? שנחאי מזנקת מעל 4%
שוק ההון צילום: ללא קרדיט


תנודתיות גבוהה נרשמת היום (ד') בבורסות אסיה, לאחר נעילה שלילית בוול סטריט. בורסת שנחאי עברה לעליות ומזנקת מעל 4% ביחד עם שאר בורסות היבשת, על רקע נסיונות הממשל הסיני לייצב את השוק. עליות של כ-1.4% נרשמות במסחר בחוזים על מדדי הבורסות בארה"ב.

הבנק המרכזי של סין הוריד אתמול את ריבית ההלוואות לשנה ברבע אחוז ל-4.6% וכמו כן הוריד שוב את יחס רזרבות המזומנים לבנקים ב-0.5% כדי להגדיל את האשראי במשק הסיני. בהודעת הבנק נמסר כי הצעד נעשה בכדי להבטיח את הנזילות במשק הסיני וצמיחה יציבה באשראי. מדובר בפעם החמישית מאז נובמבר שהבנק המרכזי הסיני מוריד את הריבית בניסיון להאיץ את הצמיחה במשק.

עוד קודם לכן הממשל בסין הזרים היום 23.4 מיליארד דולר לשווקים הפיננסיים בניסיון נוסף לאושש את הכלכלה הסינית. מדובר בסכום הגבוה ביותר שהוזרם לשוק הסיני ע"י הבנק המרכזי מאז ינואר 2014 ובניסיון להתערבות נוספת בשוק המט"ח כדי לבצע פיחות במטבע המקומי. הבנק המרכזי גם מכר אג"ח ממשלתיות בהיקף 60 מיליארד יואן (כ-10 מיליארד דולר).

"ברור שהורדת הריבית משחררת קצת לחץ מהשווקים בטווח הקצר אולם המשקיעים עדיין מאוד מודאגים לגבי מצב הכלכלה בסין. הסנטימנט עדיין במגמת הדרדרות", אומר ל-CNBC פו יונגהאו, מנהל השקעות ב-CIO at Fountainhead Partners.

באירופה אתמול רשמו המדדים עליות חדות. נתון מאקרו חיובי שפורסם נתן רוח גבית לעליות: מדד סקר ה-IFO לבחינת הסנטימנט העסקי בגרמניה עלה ל-108.3 נק' באוגוסט לעומת צפי ל-107.5 נק'.

שוק המניות בארה"ב נכנס לתיקון (המוגדר כירידה של מעל 10% מהשיא) בפעם הראשונה מאז 2011, מדד שנחאי השלים אתמול צניחה של יותר מ-20% בשבוע האחרון לבדו ו-42% מהשיא ב-12 ביוני.

בטוקיו רושמות מניות טויוטה מוטור, סוזוקי מוטור ונינטנדו עליות בולטות על רקע רכישות של "מחפשי מציאות".
בורסה סין ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד