כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ביבי על הפליטים: ישראל קטנה מדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר באתר העבודות לגדר בגבול המזרחי: "אנו מדינה קטנה ולא יכולים לאבד שליטה על הגבול"

צילום: אריאל חרמוני, משרד הבטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הבטחון


ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הערב בגבול המזרחי, בו יחלו עבודות הקמת הגדר. בסיור השתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שר התחבורה ישראל כץ, סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן, ראש מנהלת הגדר תא"ל ערן אופיר וגורמים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו מתחילים היום בבניית גדר הביטחון בגבולנו המזרחי, כהמשך לגדרות הביטחון שבנינו בגבול מצרים, וכמובן שיתחברו בסופו של דבר לגדר הביטחון שבנינו ברמת הגולן. אנחנו רואים היום מה קורה למדינות שאיבדו שליטה על גבולותיהן. השילוב של טרור אכזרי מאוד המתפשט בגבולותינו, של מסתנני עבודה, של מבריחים וגם של אובדן שליטה אל מול טרגדיה אנושית שמתרחשת 360 מעלות, אומר שאנחנו חייבים להחזיר את השליטה ולהבטיח את שליטת ישראל בגבולותיה, כמעט 360 מעלות, כי יש לנו כמובן גם גבול ימי - וזה מה שאנחנו עושים, הלכה למעשה.

"תקצבנו 280 מיליון שקל למקטע הראשון שיגן גם על שדה התעופה תמנע. אנחנו עושים זאת בלי לפגוע פגיעה כלשהי בריבונות שלנו עם ירדן, שאותה אנחנו מכבדים ואנחנו רואים בה שותפה לשמירה על גבול של שלום. המאמץ הזה יתקדם, אני מקווה, לא רק בלוח הזמנים שאמרתם לי - כשנה וכמה חודשים, להשלמת המקטע שדיברנו עליו. אנחנו רוצים לראות גם תוצאות מעבר לכך, איננו יודעים מה ילד יום. אנחנו יודעים שככל שנקדים, אנחנו נוכל לשכפל את ההצלחה היתרה שלנו בגבול מצרים, שם עצרנו הלכה למעשה את הכניסה ואת ההסתננות הבלתי חוקית למדינת ישראל. זה הישג שכמעט שום מדינה מערבית ועוד מעט שום מדינה בכלל לא יכולה להתברך בו - אבל ישראל התברכה בו, ואני נחוש להמשיך זאת לשאר גבולות ישראל ולהבטיח שישראל שולטת בגבולותיה.

"אין זה אומר שאיננו מתייחסים בכובד ראש וגם באמפתיה לטרגדיה האנושית סביבנו. ישראל הייתה המדינה הראשונה שנתנה סיוע הומניטרי לנפגעי המלחמות בסוריה. אבל ישראל היא מדינה קטנה מאוד, אין לנו עומק, לא גיאוגרפי ולא דמוגרפי, ואנחנו חייבים לשלוט בגבולותינו".

נתניהו גבול ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד