י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

היועץ המשפטי: לא תהיה אכיפה במגרשי הכדורגל

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי לא מצא מקום להורות על שינוי במדיניות אי-האכיפה בקשר לקיום משחקי כדורגל בשבת

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


לאחר ששופטת בית הדין לעבודה קבעה בהכרעה תקדימית כי משחקי כדורגל בשבת הינם עבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה, היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא לא מצא מקום להורות על שינוי במדיניות אי-האכיפה בקשר לקיום משחקי כדורגל בשבת.

במכתב ששלח היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לשרת התרבות והספורט מירי רגב, הוא ציין כי ננקטה מדיניות של אי אכיפה בתחום, ונשמר הסטטוס קוו הקיים בענייני דת ומדינה במשך עשרות שנים.

"עובדה היא כי בישראל משחקים כדורגל מקצועני בשבת מאז ומעולם, ונקיטת הליכים פליליים בגין משחק בשבת לאחר שעשרות שנים לא נעשה דבר - מוקשית מעיניי", כתב וינשטיין.

היועמ"ש מציין במכתבו כי היות ובימים אלה מוקמת יוזמה ממשלתית לבחינת הסוגיה, והקמת צוות בין משרדי למציאת פתרון מקיף בנושא, "לא מצאתי מקום, בעת הזאת, להורות על שינוי במדיניות אי האכיפה הנהוגה מזה שנים".

כזכור, בתחילת חודש אלול, שופטת בית הדין לעבודה אריאלה גליצר-כץ, הפתיעה כאשר הודיעה לנציגת המנהלת כי אין להם היתר לעבוד בשבת וכי בלעדיו הם פועלים בניגוד לחוק.

"קיום משחקי כדורגל בשבת היא עבירה פלילית ולא אתן הכשרה להעסקה שהיא בניגוד לדין", אמרה, והתייחסה גם לטענה של נציג מנהלת הליגה כי משחקים שנערכים בליגות השונות בשבת אכן עוברים על החוק.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "הפסקת משחקי הכדורגל בשבת היא הפרה בוטה של הסטטוס-קוו ושל המוסכמות הנהוגות במדינה מאז הקמתה. במשך כל השנים שמרו ההסכמות הללו על האפשרות לחיות כאן זה לצד זה, חילונים ודתיים, בצורה טובה תוך כיבוד הדדי של מנהגים שונים".

מנציגות שחקני הכדורגל בישראל נמסר בתגובה: "נציגות שחקני הכדורגל בישראל מכבדת את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, לפיה אינו רואה צורך לשנות את מדיניות אי האכיפה בנוגע למשחקי הכדורגל המשוחקים בשבת. הנציגות קוראת לשרת הספורט הגברת מירי רגב, לכנס לאלתר את הוועדה שעל הקמתה הכריזה השרה. כפי שהבטחנו לשרה רגב, נציגות שחקני הכדורגל תשתף פעולה באופן הדוק עם הוועדה ותפעל יחד איתה למציאת פתרון שיטיב עם כל הצדדים".
וינשטיין ועדה ממשלתי רגב כדורגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד