כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חכם שלום כהן לדיינים: תלמדו לומר 'טעיתי'

הדיינים הספרדים עלו לאחר ההשבעה לבית נשיא מועצת החכמים של ש"ס, שסיפר להם על לקח שלמד כאברך צעיר

חכם שלום כהן לדיינים: תלמדו לומר 'טעיתי'


מיד בתום ההשבעה בבית נשיא המדינה רובי ריבלין, הגיעו היום (א'), הדיינים הספרדים החדשים עם שר הדתות דוד אזולאי לעיר העתיקה, למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, כדי לקבל את ברכת הדרך.

הדיינים הרב חיים וידאל, הרב עידו שחר, הרב ינון בוארון, הרב בן ציון הכהן רבין, הרב שמעון לביא, הרב שמואל חזן, והרב אלון אבידר עלו למעונו של נשיא המועצת להודות לו ולזכות לברכתו.

ראש הישיבה דן עימם בענייני גיטין וגירושין ועניינים הלכתיים נוספים תוך כדי שהוא מציין כי ״זו עבודה שמחייבת אתכם, והתפקיד שלכם זה להאהיב את התורה והדין לבאים בשערי בית הדין״. עוד הוסיף הגר״ש כי ״תפקידכם הוא לשמוע את בעלי הדין בתמימות ובאמונה, ואתם הדיינים אהובים על הקב״ה״.

במהלך הביקור העלה הגר״ש כהן זכרונות מימי צעירותו, עת התלווה ליהודי שביקש לדון בביה״ד הרבני בירושלים, ובאו לפני הדיינים חכם סלמאן חוגי עבודי והרב יוסף כהן, כאשר כאב ביה״ד ישב הרב אברהם שפירא ראש ישיבת מרכז הרב והרה״ר לישראל זצ״ל שפסק מה שפסק באותו עניין ולא הסכימו עימו שני הדיינים הנוספים והדיון הסתיים בלא כלום. למחרת", סיפר חכם כהן, "הגיע אלי במיוחד הרב אברהם שפירא ואמר לי שהיה אצל הגאון רבי צבי פסח פראנק (רבה של ירושלים דאז) ואמר לו שהדין לא כמו מה שהוא אמר אלא כפי שחשבו שני הדיינים האחרים״.

והמשיך הגר״ש בהתפעלות ״תראו מה זה גדולה של ירא שמים. מהי גדולה של דיין אמיתי, שבא להגיד לי לא שצדק, אלא שטעה! תלמדו מזה, איך צריכים להיות הליכותיו של הדיין״.









הדיינים הספרדים ברכה שלום כהן השבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד