כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פיגוע ירי ודקירות בתחנה המרכזית בבאר שבע: ישראלי נרצח

פיגוע משולב ירי ודקירות בתחנה המרכזית בבאר שבע • מחבל דקר חייל, חטף את נשקו והחל לירות לכל עבר - עד שנוטרל • ישראלי אחד נהרג וחמישה נוספים נפצעו, בהם לפחות אחד פצוע קשה • מתעדכן תיעוד מדמם

צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה
צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה


הטרור מגיע גם לבירת הנגב: פיגוע ירי ודקירות הערב (א) בתחנה המרכזית בבאר שבע.

מחבל הגיע לרציף 5. דקר חייל, חטף את נשקו ופתח בירי לעבר עוברים ושבים, עד שנורה ונוטרל.

כתוצאה מהירי והדקירות נפצעו 6 אזרחים ברמות פציעה שונות. כמו כן נפצעו 5 שוטרים במצב קל-בינוני. אחד הפצועים נפטר.

בסה״כ פונו לסורוקה 35 נפגעים בהם 12 נפגעי גוף. 1 ללא רוח חיים, 2 במצב קשה מאד מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ כללי. 2 פצועים במצב קשה בחדר ניתוח. היתר פצועים במצב בינוני-קל מטופלים בחדר המיון.


פינוי הפצועים לסורוקה. תיעוד: panet.co.il

על פי הצהרת מפקד המחוז, בכליו של המחבל נתפסו כלים נוספים. מהתקדמות החקירה מסתבר כי הוא ירה בנשקו של החייל שהרג - אותו חטף ממנו, וכן ירה באקדח שהביא עמו. תחקיר הארוע ממשיך גם בשעה זו. לפי שעה נראה כי מדובר במחבל אחד שדקר, חטף נשק ופתח באש.





מבית החולים סורוקה נמסר, כי לחדר הטראומה פונו 10 פצועי ירי. 1 הגיע ללא רוח חיים, 2 פצועים מטופלים בחדר ניתוח לייצוב מצבם, עם סיום הניתוחים יועברו לטיפול נמרץ כללי, ומצבם מוגדר קשה. יתר הפצועים מצבם קל-בינוני, בעיקר פגיעות גפיים, והם יועברו בהמשך לטיפול ניתוחי. בנוסף פונו 7 נפגעי חרדה.

מדובר המשטרה נמסר, כי בתום בדיקת זהויות הפצועים עלה כי אחד הפצועים שנורה ע״י כוחות הביטחון הינו נתין זר, כרגע לא ידוע האם הוא קשור לאירוע או שנורה עקב חזותו החיצונית.





ניצב יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי, התייחס לארוע ואמר כי "התגובה הייתה טובה מאוד. מדובר במחבל שמגיע לזירה, פוגע בחייל, לןקח את נשקו ופותח באש. המחבל מחוסל על ידי שוטרים. לגבי הנתין הזר ככל הנראה הארוע היה בצד אחר של התחנה המרכזית כאשר אנשי הבטחון חושדים בו שהוא מחבל ויורים לעבר רגליו".

סגן מנהל מרחב נגב במד"א גדי אבוחצירה שהגיע למקום סיפר: "בתוך התחנה המרכזית הבחנו בפצועים ששכבו לאורך כ-30 מטר, כולם בשנות ה-20 המאוחרות. הגענו למקום עם כוחות גדולים והתפרסנו בשטח התחנה המרכזית לסרוק אחר הנפגעים, ערכו מיון ראשוני והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים. שניים מהם סבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון, הם היו מחוסרי הכרה והוגדרו בשטח במצב אנוש, 4 הפצועים שנפגעו באורח בינוני היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון ובגפיים התחתונות, נפגעת נוספת שנפגעה באורח קל סבלה מפצעי ירי בגפיים. לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו את כל הפצועים לבי"ח סורוקה. 2 המחבלים שנוטרלו נפגעו מירי כוחות הביטחון".

דניאל אבאבסו, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, מספר: "כשהגעתי לזירה עוד נשמעו קולות ירי בסמוך לרציפי האוטובוסים. תוך סיוע של צוותי הצלה נוספים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שסבלו מפצעי ירי ודקירות. אזרחים בעלי תושיה וחיילים שהיו בתחנה מנעו מהמחבלים לדקור או לפגוע באזרחים נוספים עד להגעת כוחות הביטחון. בעקבות האירוע טופלו אף מספר רב של נפגעי חרדה. מדובר בזירה קשה".





שמעון זגורי ראש צוות זק"א באר שבע, אמר: "קיבלתי דיווח על אירוע ירי בתחנה מרכזית. הגעתי עם צוות באמבולנס זק"א ראיתי זירת קרב. החייל היה במצב אנוש סייענו לצוות מד"א לפנות אותו מזירת הפיגוע תוך כדי החייאה. טיפלנו בעוד 2 פצועים בינוני. אחד המחבלים פונה במצב קשה לבית החולים. אנחנו כרגע אספנו את הממצאים של ההרוג היהודי. וממתינים לטפל בגופת המחבל בשקית שחורה זק"א".

חמאס מברך על הפיגוע בבאר שבע. "תגובה טבעית להוצאות להורג בשטח".





סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, שגדל בעיר באר שבע, הגיב על הפיגוע: "על הקהילה הבינלאומית לפעול בדחיפות למיגור ההסתה ועידוד הטרור של ראשי הרשות הפלסטינית, ולא ליפול ליוזמות כמו בינאום הר הבית שרק מעודדות טרור. לצערנו המחבלים לא מפסיקים, זאת עליית מדרגה מסכינאות לירי. לא ניכנע ולא ניתן להם לממש את רצונם לסלק אותם מארצנו. אני שב וקורא לממשלה לגרש את משפחת המחבלים, זה הצעד היחיד שירתיע אותם מלבצע את הפיגוע הבא".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס הערב לפיגוע הטרור הקשה בבאר שבע: "מדובר בפעולת טרור קשה בלב ליבה של העיר באר שבע. כוחות הביטחון צריכים להמשיך במלוא הנחישות במאבקם נגד הטרור ולא לאפשר למרצחים להרים את ראשם. צריך להגביר את פריסת כוחות הביטחון במוקדי האוכלוסייה בכל רחבי הארץ במקומות בהם יש חיכוך עם האוכלוסייה הערבית ולתת גיבוי מלא לשוטרים והחיילים. כוחות הביטחון צריכים לדעת שיש להם את הגיבוי המלא לפעול במלוא העוצמה ולחסל את המחבלים הנתעבים. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של ההרוג בפיגוע והחלמה מהירה לפצועים".













ירי דקירה פיגוע תחנה מרכזית באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד