כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרב שטרן נעדר מהטקס של גליק; "לא לתמוך בעלייה להר"

אמש התכנסו אישי ציבור, חברים ובני משפחה לציין שנה לניסיון החיסול של פעיל הר הבית יהודה גליק, במקום הפיגוע - מרכז בגין בירושלים • מי שבלט בהיעדרותו היה רבה של ירושלים הגר"א שטרן, שבחר שלא להיענות להזמנה

הרב שטרן נעדר מהטקס של גליק; "לא לתמוך בעלייה להר"
קובי הר צבי


פרסום ראשון: רבה הראשי של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן נעדר אמש (א') מטקס לציון שנה להחלמתו של פעיל הר הבית יהודה גליק, וזאת כדי להימנע ממתן תמיכה פומבית והלכתית לעלייה להר הבית.

דעתו של הרב שטרן מצטרפת לדעתם של רבים מרבני המגזר הדתי לאומי והחרדי שרואים בעליה להר חשש לאיסור כרת.

כזכור, אמש ציין פעיל הר הבית גליק שנה להצלתו מניסיון הרצח של מתנקש פלשתיני לאחר שיצא מכנס בנושא הר הבית במרכז מורשת מנחם בגין שם נפצע אנושות ובחסדי שמים הצליח להחלים ולחזור לפעילות, אולם העלייה להר הבית נאסרה עליו מחשש שמעשהו יבעיר את השטח.

גליק נחשב לאחד הפעלים הבולטים שלוחמים על הזכות לעלות להר הבית, בעקבות כך אף זכה לאיומים על חייו מה שלא עוצר בעדו - ולמרות הכל הוא ממשיך לנסות ולעלות להר.

בסביבתו של רבה של ירושלים הרב שטרן מסבירים כי הרב נגד עלייה להר הבית מהסיבות ההלכתיות, אולם הרב מתנגד לכניעה ולשיקולים זרים בעקבות דרישת הערבים.

"ההחלטות של רשויות המדינה בנוגע להר הבית לא צריכות להיגזר מהאיומים של הציבור הערבי", מסביר אחד מתלמידי הרב ומוסיף - "ברמה ההלכתית הרב מתנגד לעלייה להר הבית".


יהודה גליק בהר הבית
שטרן הר הבית יהודה גליק טקס פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד