כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

84 הולכי רגל נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים

תושבי אזור השרון הכי מפחדים ממעבר החצייה. מנכ"ל אור ירוק: "במקרים רבים פסי האטה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. לו המדינה תבנה יותר פסי האטה במעברי חציה מסוכנים, נוכל להציל חיים"

 84 הולכי רגל נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים


בשבוע שעבר (23.10) חל יום ההליכה הבינלאומי, במטרה לעודד פעולה מהנה ובריאה בקרב הציבור. אך פעולה פשוטה שכזו עלולה לעורר פחד וחשש, לא רק בגלל הטרור המשתולל ברחובות, אלא גם מעורבות כלי הרכב גורמת לתחושות דומות.

84 הולכי רגל נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בשנת 2015 נהרגו 125 הולכי רגל בתאונות דרכים אשר היוו כ-40% מסך כל ההרוגים. מדובר בעליה חדה של 33% ביחס לנתוני שנת 2013 שבמהלכה נהרגו 94 הולכי רגל בתאונות דרכים.

סקר חדש של עמותת אור ירוק שנערך באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה ביקש לבדוק כיצד חשים תושבי ישראל כשהם חוצים את הכביש והאם הם נפגעי ואו מכירים אדם שנפגע או כמעט נפגע.

תושבי איזור השרון הכי חוששים לחצות במעבר חציה
• 47% מתושבי השרון מדווחים כי הם אינם חשים בטוחים לעבור במעבר חציה, 44% מהתושבים נפגעו או מכירים מישהו שנפגע בעת חציית הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.
• 37% מתושבי המרכז מדווחים כי הם אינם חשים בטוחים לעבור במעבר חציה, 31% מהתושבים נפגעו או מכירים מישהו שנפגע בעת חציית הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.
• 37% מתושבי הצפון מדווחים כי הם אינם חשים בטוחים לעבור במעבר חציה, 17% מהתושבים נפגעו או מכירים מישהו שנפגע בעת חציית הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.
• 32% מתושבי הדרום מדווחים כי הם אינם חשים בטוחים לעבור במעבר חציה, 22% מהתושבים נפגעו או מכירים מישהו שנפגע בעת חציית הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.
• 28% מתושבי ירושלים מדווחים כי הם אינם חשים בטוחים לעבור במעבר חציה, 17% מהתושבים נפגעו או מכירים מישהו שנפגע בעת חציית הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.

שנת 2014 הייתה קטלנית עבור הולכי הרגל, חלה עליה של 15% במספר ההרוגים ביחס לשנתיים האחרונות, בתל אביב מספר ההרוגים היה הגבוה ביותר.

בתל אביב נהרגו שבעה הולכי רגל בשנת 2014 בתאונות דרכים ו-61 נפצעו קשה.
בחיפה נהרגו חמישה הולכי רגל בשנת 2014 בתאונות דרכים ו-29 נפצעו קשה.
בחיפה נהרגו ארבעה הולכי רגל בשנת 2014 בתאונות דרכים ו-82 נפצעו קשה.
בחולון נהרגו שלושה הולכי רגל בשנת 2014 בתאונות דרכים ו-17 נפצעו קשה.
בבני ברק נהרגו שלושה הולכי רגל בשנת 2014 בתאונות דרכים ו-11 נפצעו קשה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מעבר החצייה הפך מהמקום הבטוח לחציה למקום מסוכן שמקפח את חייהם של עשרות הולכי רגל בכל שנה. במקרים רבים פסי האטה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. לו המדינה תבנה יותר פסי האטה במעברי חציה מסוכנים, נוכל להציל חיים".
עמותת אור ירוק כביש הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד