כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

היום של גפני: עכשיו גם חבר קבע בפורום היוקרתי

גפני מציין יום של הצלחות בכנסת: תיקון העוול לאברכים בהבטחת הכנסת, חברות בישיבת ראשי הסיעות, הטבות מס לפריפריה ולא להתנחלויות ובשורה משמעותית למטפלות בקטנטנים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


היום (א'), היה היום של גפני יו"ר ועדת הכספים ודגל-התורה: הבטחת הכנסה, אחד הפרויקטים המשמעותיים עבור עשרת אלפי בתי אב עניים - אושר בפורום ראשי הסיעות של ראשי הקואליציה, בו החל גפני להשתתף בקביעות.

על פי הסיכום, אברכים יקבלו 1150 שקלים בחודש מביטוח לאומי, גם אם הם הורים רק לילד אחד, וזאת בשונה מהעבר - אז היו זכאים לתשלום, רק מי שהיו לו שלושה ילדים ומעלה.

יוזמי החוק מדגישים כי הוא לא יפלה, ויתקצב אברך חרדי כסטודנט החילוני, וכי החוק יחול גם על סטודנט בעל ילד אחד או יותר.

יש לתהליך עוד כמה שלבים כדי שהכסף יגיע אליכם האברכים לחשבון הבנק, אבל גפני מביא הישג ציבורי משמעותי לבוחריו, בפרט אחרי שבג"צ - הגוף החזק במדינה, הוא זה שקבר את העניין באותה החלטה שערורייתית שקבעה כי החוק מפלה.

גפני אף קפץ למים היום בתחום נוסף, מול בג"צ: סוגיית הטבות מס ליישובי פריפריה, שם הצליח להעביר את הנוסחה אותה קידם ושעליה עמל מול השר כחלון להגדלת התקצוב למיליארד ו-200 מיליון שקלים מהאוצר.

גפני לא נכנע ללחצים וכותרות שיצאו מכיוונו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' והתנחלויות יהודה ושומרון לא הוכנסו לסל ההטבות, כמו גם הערים החרדיות - ביתר ומודיעין עילית.

כך גם העביר היום גפני, חוק נוסף: מענק של מס הכנסה שלילי למטפלות המשפחתונים. מדובר בתיקון עוול לאוכלוסיה חלשה שהודרה מהטבת מס הכנסה שלילי - כי הוגדרו עצמאיות ולא שכירות. בהצעת החוק שאושרה היום נקבע, כי המטפלות יזכו אף הם להטבה.

מלבד זאת רושם גפני מקום של קבע בפורום "ראשי הסיעות" - הפורום בו ראש הממשלה יושב עם ראשי סיעות הקואליציה טרם ישיבת הממשלה, ובו נסגרים הסיכומים הקואליציוניים החשובים באמת.

כזכור, במהלך הסערה בעניין בחירת הדיינים, זעם גפני על סיכומים שונים שנסגרו מאחורי גבו, והבטיח כי לא יוותר על זכותה ומקומה של 'דגל התורה' כסיעה, והוא כנציגה הבכיר - סביב השולחן היוקרתי.

כך שיהדות התורה היא למעשה הסיעה היחידה בכנסת המחזיקה בשני נציגים בדיוני הפורום.

הבוקר, הדיון התרחב אל מעבר לעשר הדקות - הזמן הממוצע בכל שבוע, ועסק בסוגיות נוספות ומהותיות לקיום הסיכומים עם המפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציוניים.
גפני הצלחות הבטחת הכנסה קואליציה וועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד