כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגרי"ח זוננפלד: "עלילות שוא שימיטו שואה"

סוגיית הר הבית עלתה כבר לאחר פרעות תרפ"ט • וגם: כרוזים מטעם העדה החרדית מזהירים שלא לעלות להר

הר הבית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הר הבית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


סוגיית העליה להר הבית הגורמת להתססת הרחוב הערבי, כאשר חלק מהמחבלים מושפעים מהמראות של יהודים עולים להר, בפרט כאשר הדבר אסור גם הלכתית - אינה חדשה כלל.

מכתב לעתונות שפרסם הגרי"ח זוננפלד זצ"ל מעט לאחר פרעות תרפ"ט, ואשר נדפס בספרים אודותיו כגון 'האיש על החומה', מתייחס לסוגיה רגישה זו.

"אוי לנו שכך עלתה בימינו. רוח סועה וסער מתחוללת על יהודי אה"ק. שנאה מקלקלת את השורה ודבות שוא משתרשות, הגורמות לשפיכת דם נקיים ולחורבן של יישובי קודש. עפר אה"ק רוה דם נפשות טהורות וזכות, וקול דמי אחים צועקים אלינו מן האדמה", כותב הגרי"ח ומאשים: "לצערנו הגדול נפוצו עלילות שוא אשר אוהבי מדנים בדו מליבם... ואם המצב יימשך, עלול הוא להמיט שואה וחורבן על היישוב כולו".

בהמשך מכתבו מבהיר הגרי"ח באופן שאינו משתמע לשני פנים: "היהודים אינם רוצים בשו"א לפשוט ידם במה שאינו שלהם, ומכש"כ לפגוע בזכויות שאר התושבים על המקומות המוחזקים להם שהם רוחשים להם כבוד ויחס של קדושה. וביחוד אין שום יסוד לשמועה שהיהודים רוצים לרכוש את הר הבית", בהמשך מאריך הגרי"ח בחומרת האיסור לעלות להר, ומסיים: "לעשות את כל ההתאמצויות והאפשרויות להחזיר את השלום לארץ הקודש ולהסיר את החשדות והקנאה מלב כל התושבים"...

במקביל, הסתובב ביממה האחרונה כרוז בשכונות ירושלים, אשר השמיע את הוראת רבני בד"ץ 'העדה החרדית', שאיסור חמור לעלות על הר הבית.

האזינו לכרוז


כזכור, אתמול נחשפה ב'בחדרי חרדים' הקלטה נדירה משיעור שמסר הגר"ע יוסף זצ"ל לעילוי נשמת אשתו, ובו תקף את אלה שעולים להר באופן חריף, הגדיר אותם כחייבי כרת וכמביאים תקלה.

מכתב הגרי"ח מתוך 'האיש על החומה'








זוננפלד העדה החרדית הר הבית מכתב האיש על החומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד