כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הותר לפרסום: נעצרו חשודים בביצוע פיגוע ההצתה בדומא

בימים האחרונים נעצרו על ידי השב"כ מספר צעירים יהודים, החשודים בביצוע פיגוע הטרור היהודי בדומא - בו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה לאחר שביתם הוצת באש • פרטי החקירה ושמות החשודים שנעצרו - אסורים עדיין לפרסום

מרים אלסטר פלאש 90
מרים אלסטר פלאש 90


לאחר ימים של בימים דיווחים מעורפלים, בית משפט השלום בפתח תקווה התיר לפרסם כי נעצרו חשודים יהודים בהצתת הבית של משפחת דוואבשה בכפר דומא לפני כארבעה חודשים.

"בימים האחרונים נעצרו לחקירה על-ידי גורמי הביטחון צעירים החשודים בהשתייכות להתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור" כתב השופט ארז נוריאל. "מהלכי החקירה מתבצעים תוך שיתוף פעולה בין שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. שאר פרטי החקירה, לרבות זהות העצורים, הם תחת צו איסור פרסום".

כזכור, לפני כארבעה חודשים, בליל ט"ו באב, הוצתה שריפה בבית משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא הסמוך לעיר שכם. הפעוט עלי בן השנה וחצי מת מפצעיו. לאחר מכן מתו מפצעיהם גם ההורים סעד (30) וריהאם (27) שנפצעו קשה. בנם אחמד בן הארבע פצוע באורח קשה.

על קירות הבית רוססו כתובות בעברית - "יחי המלך המשיח" ו"נקמה", והרשויות בישראל קבעו מידית שמדובר בפיגוע הצתה על רקע לאומני.


פינוי הפצועים מפיגוע הטרור לבתי החולים בישראל

תגובת עורכי דינם של החשודים במעורבות באירוע ההצתה
עו"ד חי הבר: "לאחר 8 ימים בהם מרשי מצוי עצור מבלי שראה את עורך דינו או את בני משפחתו, ואף שופט, הותר לציבור לדעת כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית ניתן הלכה למעשה "להעלים" אנשים מבלי שאף גורם יוכל לבקר את פעילות גורמי החקירה. אני סבור כי ככל שהתמונה תתבהר ניתן יהיה להבין כי הודעות של רשויות החקירה בדבר התקדמות בחקירה כזו או אחרת הן חסרות אחיזה במציאות".

עו"ד איתמר בן גביר אומר כי המשטרה והשב"כ פוגעים באופון מהותי בזכויותיו של מרשו; "לאט לאט אנחנו הופכים להיות כמו ארגנטינה. לא מאפשרי לראות אותו, לא מביאים אותו לדיונים בבית המשפט, מסתירים אותו במרתפי השב"כ וזאת לאחר שהסתבר שבמהלך מעצרו הוא הוכה והותקף. ככה לא מנהלים משטר דמוקרטי".

עו"ד עדי קידר המייצג חלק מן העצורים: "אין לנו אפשרות להתייחס עניינית לחשדות והראיות שיש או אין כנגד החשודים. מה שכן ניתן להגיד בצורה ברורה ומדוייקת, הוא שבמהלך השבוע האחרון, מדינת ישראל באמצעות כל ראשי רשויות אכיפת החוק, שב"כ משטרה, פרקליטות וגם בתי המשפט, עשו יד אחת, ובמהלך כל השבוע הזה נעשו הפרות חוק והפרת זכויות אדם מהמדרגה הראשונה, והכשירו כל שרץ אפשרי כדי לאפשר את החקירה הזו. ברגע שיוסר צו איסור הפרסום באופן מלא, ולא משנה מה יהיו תוצאות החקירה, התמונה שהציבור יראה היא תמונה מדאיגה מאוד לגבי רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט".

עו"ד ציון אמיר המייצג את אחד הקטינים העצורים בפרשה: "קשה מאוד למצוא הצדקה למניעת פגישה עם עו"ד ביחס לעצור, ודאי לעצור קטין, כאשר אינך יודע דבר וחצי דבר על מהות החשדות, על כיצד נראה בכלל הלקוח שלך, כאשר הפרשה נמצאת תחת מעטה של ערפל מוחלט. העצור בנסיבות כאלה מבודד מהעולם ומנותק לחלוטין מכל קשר עם אחרים, לא משפחה לא הורים ולא עו"ד, ויש בכך פגיעה קשה בלתי מידתית ובלתי נסבלת בזכותו של אדם להליך הוגן וזכותו להיוועץ עם עורך דינו. צריך להביע דאגה וחשש שפגיעה כזו חמורה יכולה להביא לעיוות דין. אני מציע להיות זהירים בהצהרות וקביעות בטרם עת. אני מצוי שנים רבות בהליכים מהסוג הזה והתמודדנו בעבר עם מעצרים כאלו שבסופם עמדת השב"כ לא התקבלה והחשדות הופרכו".

ח"כ זוהיר בהלול בתגובה: "מעט מדי ומאוחר מדי, אני בטוח שאם היה מדובר במפגעים ערבים, החקירה הזו הייתה מסתיימת כהרף עין, עד אשר לא ננהג בשוויון גמור באותם אנשים שהופכים את חיינו כאן לגיהנום, לא תהיה כאן רגיעה לעולם. נותר רק לקוות שמערכת המשפט הישראלית תמצה את הדין עם אותן חיות אדם, שגדעו משפחה שלמה והוסיפו בנזין למדורת השנאה האיזורית."
כפר דומא דוואבשה טרור יהודי הפרשייה הביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד