כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רשת הכוללים הגדולה החליטה: התקציב לאברך יוגדל ל-2200 ש"ח

ראש הישיבה ורשת הכוללים הגדולה בישראל הרב שלום בער סורוצקין פרסם מסמך תקנות חדש ומפורט שבראשו הבשורה - תקציב אברכי הכוללים יגדל משמעותית החל מהחודש הנוכחי • המלגה החדשה - בשלושה מסלולים שונים

הגרש"ב סורוצקין.
הגרש"ב סורוצקין.


שורת תקנות חדשות ברשת הכוללים 'עטרת שלמה' שבראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין ובראשן בשורה משמחת - העלאת משכורתם של האברכים ל-2,200 ש"ח בחודש.

מסמך התקנות החדש נתלה ברשת הכוללים ברחבי הארץ, ובו נכתב - "הננו לבשר לרבני וחכמי הישיבה כי המלגה החודשית תעלה החל מיום שני ב' טבת ל-2200 שקלים בחודש". יש לציין כי מדובר בהעלאה של כ-400 עד 500 שקל לאברך.

אך העלאה מותנת בהוראות ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין, שפרסם שורה של תקנות "שמירת סדרים" לאברכים, כתנאי לקבלת השכר הגבוה. ב"שמירת סדרים" כולל הרב סורוצקין כללים על הגעה בזמן, איחורים וחיסורים, וכן שימוש בטלפון נייד בזמן הלימוד בכולל.

כוללים ומוסדות 'עטרת שלמה' הוקמו בשנת תשנ"ה, תחילה בבית שמש, ובמהלך השנים התרחבה הרשת עד שהפכה להיות רשת הכוללים הגדולה בכל עיר בארץ. ברשת הכוללים לומדים כיום למעלה מאלפיים וחמש מאות אברכים‏.

"המלגה החודשית 2200 בסיס, זה 1300 שקל ותוספת 'שמירת סדרים' 900 שקל, בשלושה מסלולים", מצהיר הגרש"ב סורוצקין, ומפרט:

מסלול אחד - אברך שילמד בבית המדרש באופן קבוע משעה 9:15 בבוקר, ומהשעה 3:45 עד סוף הסדר, מלבד שמונה פעמים בחודש, יזכה ל-900 שקל הנוספים והוא יגיע ל-2220 שקלים.

מסלול שני - אברך שילמד בבית המדרש באופן קבוע מהשעה 9:30, וכן מ-4:00 אחר הצהריים עד סוף הסדר, מלבד שמונה פעמים בחודש, יזכה בנוסף על הבסיס בעוד 400 שקל, והוא יגיע ל-1700 שקל. מסכום זה יורד לו 'שמירת סדרים' על אותן שמונה פעמים בחודש.

מסלול שלישי - אברך שמעל שמונה פעמים מתחיל ללמוד לאחר השעה 9:30 בבוקר ולאחר 4:30 אחר הצהריים, לא יקבל תוספת אלא את הבסיס - 1300 שקל בחודש, ומזה ירד לו שמירת סדרים.

בנוסף, מפרט הרב סורוצקין את הפרטים הטכניים לגבי חישוב שמונה האיחורים החודשיים, על חשבונות מקרה "האונס" באיחור, על חישוב זמן ההגעה ועל הכללים לגבי טלפון נייד בעת הסדר.

יש לציין כי התקנות בכולל הן תקנות חדשות, ולא היו בעבר. תקנות מסוג זה נהוגות בכוללים רבים וב'עטרת שלמה' כתנאי להגדלת תקציב האברכים, החליטו ללכת על המהלך של שמירת סדרים.
הרב סורוצקין עטרת שלמה כוללים שמירת סדרים אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד