כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הפלס על החרם: "לא מפחדים מהממסד הדורסני"

אחרי תקופה של שקט, ובעקבות ביטול ההסכמה לביטול החרם הפירסומי, בטאון 'הפלג הירושלמי' שב לתקוף

נתי גרוסמן עורך עיתון הפלס. צילום: פלאש 90
נתי גרוסמן עורך עיתון הפלס. צילום: פלאש 90


עיתון 'הפלס' בטאון 'הפלג הירושלמי' בהתייחסות חריגה הבוקר לחרם שהטילו משרדי הפרסום על העיתון מאז נפתח וכותב "חברות עסקיות וציבוריות הוסתו לנקוט בהתעלמות שיטתית חסרת תקדים מבחינת הזלזול המחפיר בקהלי יעד ובציבור לקוחות, ציבור קוראי העיתון לא יירתע מהכח המימסדי הדורסני"

במאמרים שהופיעו הבוקר לרגל גליון ה-1000 החליט העיתון לשבור את שתיקתו ולהתייחס לחרם המודעות ומצוקת הפרסום ממנה הוא סובל.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', לפני מספר שבועות, הושגה הסכמה חשאית שהתגבשה בקרב משרדי הפרסום הפועלים במיגזר החרדי, שהחליטו לסיים את חרם המודעות. ההסכמה גובשה כנראה גם עם החברות הגדולות במשק שבמשך תקופה ארוכה סובלו מהטרדות של תומכי 'הפלס' המתקשרים ללא הרף כדי להביע מחאתם נגד החרם. בסופו של דבר הסיכום בוטל והוחלט להמשיך את החרם.

לפני כחצי שנה הוגש כתב אישום נגד אברהם טריגר, מנהל 'מוקד המאבק', באשמת שידול להטרדות, ופרקליטו עו"ד אביגדור פלדמן טוען כי כל הפעולות שנעשו היו חוקיות ובמסגרת זכות המחאה הדמוקרטית.

במאמר המערכת שהופיע היום ב'הפלס' מתייחס העתון במרומז למלחמה הפנימית סביב הוצאתו לאור וכותב: "אין צורך להרחיב את הדיבור על כל התלאות שקדמו להוצאת העיתון, והקשיים שנערמים בפניו עד עצם היום הזה. די אם נזכיר, שרבים לא האמינו בתחילה כי יש סיכוי להקמתו, ואף לאחר שהרעיון קרם עור וגידים, מיהרו 'להספידו' ולומר כי אין סיכוי שיאריך ימים, ולכל היותר יחזיק מעמד כמה גליונות ספורים... והנה, למרות הכל ועל אף הכל - זכינו בסיעתא דשמיא מופלאה להגיע לגליון ה-1000 – ועוד היד נטויה, כן ירבה וכן יפרוץ".

בטור אחר נכתב בצורה מפורשת יותר: "כתוצאה מחרמות נואלים ומלחמות בזויות בלתי פוסקות, הוסתו חברות עסקיות וציבוריות, כמו גם נותנים שירותים ובתי מסחר למיניהם, לנקוט בהתעלמות שיטתית שאין לה אח ורע בעולם כולו מבחינת הלזול המחפיר בקהלי יעד ובציבור לקוחות, ומהרבה בחינות נוספות שיש בהן ללמד על מידת הגינותם של העוסקים בדבר".

העתון מגיב במאמר המערכת, כי במצב זה יש לראות 'נס' בכוחו של העתון לשרוד. "כל קיומו של העתון הינו בדרך מופלאה, מעל לדרך הטבע, בחסדי הבורא יתברך עלינו, ובזכות ברכת רבותינו העומדת לנו להתמודד מול כל הגלים הזידוניים".

"כמובן שיש לציין במיוחד את עמידתם הנחרצת והעיקשת של הציבור הגדול והאיכותי הניצב מאחורי 'הפלס'. מדובר בתופעה חסרת תקדים, קהל תורתי חשוב נרדף על צווארו אך ורק בשל דבקותו בדרך שקיבל מרבותיו, וציבור זה ממשיך למסור נפשו ולתרום מהונו ואונו למען שימור דרכו האותנטית כמות שנמסרה לו, מתוך מאבק נחוש למען האמת, ציבור זה אינו נרתע מכך שמהלכים עליו אימים בשם 'הרוב', בשם 'העוצמה הפוליטית'. הוא אינו חת לעולם ממכבשי הלחצים והכח המימסדי הדורסני".
הפלס משרדי הפרסום הטרדות מודעות יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד