כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

כחלון ודרעי: מע"מ אפס יעבור בחקיקה

שרי הפריפריה והאוצר קיימו מסיבת עיתונאים, בה הצהירו על הבנות בנושא מע"מ אפס על תחבורה ציבורית ומים • צפו

כחלון ודרעי במסיבת העיתונאים
כחלון ודרעי במסיבת העיתונאים

יש הסכמה: במסיבת עיתונאים משותפת שכינסו הצהריים (א) שר האוצר משה כחלון ושר הפריפריה אריה דרעי במשרד האוצר, הכריזו השניים על הבנות שאליהן הגיעו לאחר חילוקי דעות שנרשמו בישיבת הממשלה הבוקר בנוגע למע"מ אפס.

דרעי הסביר: "ראשית אני רוצה לברך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. עבורי זה רגע מרגש מאוד ומעמד שבו אני מודיע על קיום הבטחה של מע"מ 0 על מוצרי יסוד שדיברנו עליו כל הזמן. זה לא היה קל. כולכם עקבתם אחרי המאבקים ביני לבין אנשי משרד האוצר, אנשים נהדרים, סיירת מטכ"ל של השירות הציבורי. אני שמח שהגענו לפשרה ואנחנו כאן כדי להציגה.



"אנחנו כאן כדי להודיע על קיום ההבטחה על ביטול המע"מ בחקיקה על תחבורה ציבורית, כ-17 אחוז. בדרך כלל אוכלוסיות שמשתמשות בתחבורה ציבורית נצרכות לכך. כמו כן, בחקיקה גם תבוא הפחתה בגובה המע"מ על תעריפי המים הנמוכים - זה יעזור לכל השכבות החלשות. אותי לא עניינה הסמנטיקה, אותי עניין שהאוכלוסיות המוחלשות יקבלו את ההורדה הזו במכה אחת. אני מאחל לשר כחלון אריכות ימים במשרד הזה, אבל אנחנו יודעים איך זה בפוליטיקה, ולכן התעקשתי שזה יהיה בחקיקה ראשית. גם התחבורה הציבורית והמים.

"בנושא החשמל, זה לא אותו דבר. סוכם על הנחות לאוכלוסיות נפרדות בסכום לא מבוטל. סיכמתי עם שר האוצר שבהורדת המחירים הקרובה שתהיה תילקח בחשבון הנחה לאוכלוסיות החלשות. מתחילת הקדנציה שלנו שר האוצר מוביל כיוון - ואני תומך בו - לעזור לאוכלוסיות המוחלשות. אני מודה לשר האוצר, עם כל הויכוחים שהיו לנו, הגענו למטרה הטובה".

השר כחלון הוסיף: "אנחנו מידי שבוע מביאים צעדים להקלה ביוקר המחיה. אחרי שהבאנו את התוספות לקשישים והבטחת הכנסה, אחרי שהרבה משפחות קשות יום ראו בחשבון הבנק שלהן תוספות בקצבאות הילדים, חיילי החובה בצה"ל יגלו בראשון לינואר תוספת של חמישים אחוז בשכר. היום משרד האוצר וממשלת ישראל מאמצים את הצעתו של השר אריה דרעי להקל את יוקר המחיה בדבר נוסף: תחבורה ציבורית ומים, הולכות להינתן הנחות בגובה של 17 אחוז מהמחיר. זהו מספר מוחלט. ההסדרה הזו תבוא בחקיקה שתנטרל את האפשרות לבטל את זה. מהניסיון הפוליטי שלי, אני לא רואה כנסת שתבטל בשלוש קריאות הנחה כזו. לכן זה מקבע ומבטיח שלהרבה מאוד שנים קדימה בעזרת השם גם אחרי 120 - אנחנו לא נהיה פה אבל ההנחה תישאר.

"זה באמת דרש משא ומתן ארוך. ידידי השר דרעי, עם ההצעות שלך אי אפשר להגיד לא כי הן באמת באות מהמקום הכי טהור שיש. ואתה מכיר את הרקע שלי, וכשאתה בא ורוצה לעזור לאוכלוסיות מוחלשות - אין לך בעל ברית טוב יותר ממני. יש לך שני הישגים, נתת דחיפה את השכבות החלשות, לצמצם פערים. והדבר השני, מתוך אחריות שמרת על מערכת המס במדינת ישראל שתמשיך להיות יציבה טובה ופוריה. תודה לאנשי האוצר, אנשי הפריפריה והנגב והגליל, על העבודה המאומצת. ושנבוא אליכם רק בבשורות כאלה".
כחלון דרעי מעמ אפס אוצר פריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד