כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צפו: דרכו של צעיר חרדי מספסלי הישיבה לשירות בצה"ל

לפני שנה נפתחה חטיבת גבעתי לגיוס חרדים, בפיקודו של המח"ט הדתי עופר וינטר, ולשם כך הופק סרטון תעמולה המציג את דרכו של צעיר חרדי שאינו מצליח להתאקלם במסגרת הישיבתית ומוצא בית חם במסגרת הצבאית • צפו בוידאו

צפו: דרכו של צעיר חרדי מספסלי הישיבה לשירות בצה"ל

על רקע המאבק בחוק הגיוס, 'בחדרי חרדים' מציג סרטון תדמית של צה"ל, בו רואים את דרכם של תלמידים, מהישיבה לצה"ל.

"למדתי בחיידר הכי נחשב, הייתי תלמיד מעולה. גם בישיבה הקטנה הייתי מתמיד" מספר תלמיד ישיבה חסיד חב"ד. "כשהגעתי לישיבה הגדולה משהו השתנה. איבדתי עניין. כשכולם עשו שטייגן ולמדו יום שלם בהתמדה, אני חיפשתי דברים אחרים", מספר אחד המתגייסים. אביו הוזמן לראש הישיבה, הוא מצא את עצמו בחוץ. "חיפשתי תכלית, חיפשתי מטרה".

תלמיד חסידי אחר, מספר: "לא מצאתי את עצמי, נשברתי. חשבתי, למה אני מאכזב את ההורים שלי, את הסביבה?" לאחר התייעצות עם האדמו"ר הוא אמר לו "לך תעשה משהו עם עצמך". הבחור נראה עובד בחנות הלבשה, מציץ באייפון ומחפש את עצמו.

בהמשך נראים השניים מתגייסים לחטיבת גבעתי "פגשתי חברה כמוני, מבולבלים", מתאר המתגייס. "הבנתי שהגעתי למקום הנכון. פתאום הכל החל להסתדר". חצי שנה לאחר מכן יצאו החיילים למסע כומתה, לאחר שלושה חודשים הם הוכשרו כלוחמים לכל דבר.



הועדה להצלת עולם התורה הגיבה לסרטון: "זו תעמולה מחרידה בסגנון מיסיונרי; גדולי ישראל קבעו שיש להילחם נגד יעדי הגיוס כשם שהיינו נלחמים במסיונרים שהיו חודרים לשכונות החרדיות".

עסקן בכיר ב'ועדה להצלת עולם התורה' אומר, כי "הסרטון המזעזע ממחיש את עוצמת הפעילות האגרסיבית של הצבא וגופים ממשלתיים העוסקים בציד נפשות בשכונות החרדיות. הדבר מצטרף לדיווחים רשמיים שבהם הצהיר צה"ל כי הוא רוצה את החרדים בכל מחיר ומפעיל סוכני גיוס שנבחרו מתוך החברה החרדית. גורמים בצבא גם אמרו לאחרונה, כי הם מודעים לכך שבשל הגידול ביעדי הגיוס של השנים הקרובות, לא יוכלו להסתפק עוד ב'נוער שוליים' וכי יעדי הגיוס מחייבים את צה"ל להגיע כבר בשנה הקרובה למעגלים נוספים".

"הסרט התעמולתי המדמה את 'דרכו של צעיר חרדי מספסלי הישיבה לחטיבת גבעתי' מוכיח כי מדובר בתעמולה מחרידה בסגנון מיסיונרי לכל דבר. הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל כבר פסק בשעתו, לגבי 'שירות לאומי' לבנות, כי צריך להיאבק בתוקף גם נגד מסע שיכנועים לגיוס על בסיס וולונטארי, כביכול, וכי הפעלת מערכת פיתויים באמצעות מסיתים ומדיחים, יש לראות בה גזירה נוראה שהיא במידה מסוימת גרועה וחמורה יותר ממערכת של כפיה, ויש לראות בה מתן גושפנקא להעמדת מסיון לעבודה זרה רח"ל, כלשונו".

"על פי הוראת גדולי התורה נמשיך להוקיע כל מי שעוסק במסע המסיונרי ונוביל מלחמת חורמה נגד כל נסיון לקבוע מושגים של 'יעדי גיוס' המבקשים להרוס את עולם התורה והציבור החרדי".
גבעתי מסלול גיוס וידאו ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד