כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בנט: "לא נבטל העדפת לימודי ליבה" • החרדים: "שיקרא את ההסכם קואליציוני"

בנט מתנגד לביטול אפליית מוסדות שאינם מלמדים ליבה • בכיר 'ביהדות התורה' ל'בחדרי': ש"בנט יקרא את ההסכם"

בנט וגפני, צילום: פלאש90
בנט וגפני, צילום: פלאש90

סוף לאפליה נגד המוסדות החרדים: חברי הכנסת החרדים יוזמים חוק שיבטל את הקריטריונים לתקצוב מוסדות החינוך, שיזמו שרי האוצר והחינוך לשעבר מטעם ‘יש עתיד’, יאיר לפיד ושי פירון, כך פורסם לראשונה הבוקר (ד') בגל"צ.

שר החינוך נפתלי בנט צייץ הבוקר בתגובה: "לא יהיה". אך הח"כים החרדים נחושים. בכיר ב'יהדות התורה' אמר ל'בחדרי חרדים', זה מעוגן בהסכמים הקואליציוניים, ובנט מחוייב להסכם הזה".

עוד הוסיף: "טרם הקמת הממשלה סוכם באופן הכי ברור כי יבוטלו גזירות ממשלת לפיד, כולל ביטול המגבלות נגד מוסדות חרדים אשר לא עומדים בתנאים שהציבור החרדי יוכל לעמוד בה בסוגית לימודי הליבה. הסכמים צריכים לקיים וכך יהיה".

יו"ר ועדת הכספים משה גפני, יחד עם ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה וח"כ יעקב מרגי מש”ס, יוזמים חוק שיבטל את אפליית המוסדות החרדים שאינם מלמדים לימודי ליבה. החוק יוגש לועדת השרים לעניני חקיקה בשבוע הבא.

לפי חוק ההסדרים משנת 2013, אותו יזם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מוסדות חרדיים יתוקצבו באחוזים על פי שיעור לימודי הליבה בתכנית הלימודים שלהם, עד שיעור תקצוב של 75% בלבד.

אך על פי החוק החדש יבוטלו הקריטוריונים וההחלטה על שיעור התקצוב תהיה מסורה בידו של שר החינוך בלבד, שיקבע את השיעור התקצוב על פי שיקול דעתו.

לפי סעיף 66 ו-67 בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה עם הליכוד, שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של התקציב לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכר שאינו רשמי.

ל'בחדרי חרדים' הגיע המסמך שבו מבקשים יוזמי החוק, חברי הכנסת משה גפני ויעקב מרגי מיו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן אישור לפטור הנחה של החוק, כדי לאפשר את קידום החוק במהירות. לפי חוקת הכנסת כל הצעת חוק פרטית צריכה הנחה של החוק במשך 45 יום טרם העלתה לועדת שרים לעניני חקיקה.

,




,
נפתלי בנט משה גפני אריה דרעי יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד