כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הראשל"צ הגר"א בקשי דורון שם קץ לשמועות על מצבו הרפואי

בטקס שנערך בלשכת הגר"א בקשי דורון העומד בראש קרן 'זכור לאברהם' הודה הראשל"צ לאלה שמתפללים לרפואתו: "אני אמנם קצת חלש, אבל ברוך ה' מרגיש טוב"

הגר"א בקשי דורון חותם
הגר"א בקשי דורון חותם

בטקס שהתקיים השבוע בלשכתו של הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון נחתמו השבוע חוזים לבניית שלושה בתי כנסת חדשים, בין היתר בעיר מודיעין ובמושב טפחות. בתי הכנסת נבחרו לאחר תהליך מיון קפדני במסגרת ועדה שבודקת את הבקשות לתמיכה בבניית בתי הכנסת.

מדובר בבית הכנסת ה54 במספר שבונה קרן 'זכור לאברהם' אשר הוקמה לעילוי נשמתו של אברהם פיצ'וטו הי"ד שנרצח בברזיל, בנו של הנגיד אדולפו פיצ'וטו. לפני מספר חודשים ציינו בקרן את בניית בית הכנסת ה50 שנחנך בראשון לציון, אז ברך הראשון לציון את אדולפו פיצ'וטו שיזכה להגיע למאה ואחד בתי כנסת.

במסגרת החתימה שנערכה בלשכתו של זקן הראשונים לציון הגר"א בקשי דורון סיפר הרב לנציגי בתי הכנסת כי לאחרונה פונים אליו אנשים רבים ומספרים לו על שמועות שמצבו הבריאותי אנוש ויש להתפלל דחוף לרפואתו. "ברוך ה אני אמנם קצת חלש אבל מרגיש טוב. יחד עם זאת אני מודה לציבור הרחב שמתפלל לרפואתי".

בלשכתו של הראשון לציון ביקשו להבהיר כי הם מותקפים בחודשים האחרונים בגלי שמועות על מצבו האנוש של הרב וביקשו למסור לציבור שלא להתייחס להודעות אנונימיות. "יש להתייחס רק להודעות המסודרות שיוצאות מלשכת הראשון לציון וכל ההודעות האחרונות לא יצאו על דעתנו".

גבאי בתי הכנסת סיפרו לרב שגם הם מתפללים לרפואתו וביקשו מבאי בתי הכנסת בקהילותיהם להתפלל על הרב. הראשון לציון אמר למשתתפים כי נפלה בחלקם זכות להיות שותפים לבניית מוסדות דת לטובת עם ישראל.

במהלך הטקס הרב אף שוחח בטלפון עם הנגיד אדולפו פיצ'וטו ובירך אותו על בניית בכנסת הכנסת בארץ ישראל. לאחר ברכתו של הרב, הודו נציגי בתי הכנסת לפיצ'וטו. לאחר מכן נשא הראשון לציון דברי חיזוק על הזכות שנפלה בחלקו של פיצ'וטו להרבות בתי כנסת ואמר לנציגים כי האחריות לתפעול המבנים והארת הפנים למתפללים נופלת באחריותם. "זאת אחריות גדולה להרבות שם שמיים ולהרים את קרנו של הקב"ה בעולם. אתם עומדים בחזית ומופיעים כנציגים הרשמיים. בעזרת ה שתזכו לקרב ולהאהיב שם שמיים".

הרב משה בקשי דורון ונציג הקרן מתניה אנגלמן שחתמו על החוזים של בניית בתי הכנסת אמרו לנציגים כי הם מקווים לסיום העבודות במהירות המירבית על מנת שכמה שיותר מהר יזכו יהודים להתפלל במקום.
חוזים בתי כנסת הרב בקשי דורון הראשון לציון מצב רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד