כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"או שתשנו אורח חיים, או שנלשין לבד"ץ ויז'ניץ"

"משום מה אינכם מכבדים אותנו לא בלבושכם ולא בהתנהלותכם, שאינם הולמים את רוח המקום, ונוגדת את הלכות חיינו, ומעל לכל פוגמים בילדינו הרכים..." • מכתב שקיבלו זוג חרדים בקרית ויז'ניץ בבני ברק

קרית ויז'ניץ. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
קרית ויז'ניץ. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

זה קרה לפני כשבוע. תחת דלת ביתם של בני זוג בשכונת ויז'ניץ בבני ברק, הונח מכתב כתוב בכתב יד, מושקע ומפורט, ובו דרישה לחזק את נושא הצניעות בביתם.

"לאור קריאתו של מרן האדמו"ר שליט"א בכנס האדיר, "בנפשנו הדבר", החלטנו לפנות אליכם בכבוד", התחיל המכתב ותיאר את הקמת השיכון על ידי אדמו"רי ויז'ניץ ואת המטרה לשמור על צביון חסידי.

"משום מה אינכם מכבדים אותנו לא בלבושכם ולא בהתנהלותכם, שאינם הולמים את רוח המקום, ונוגדת את הלכות חיינו, ומעל לכל פוגמים בילדינו הרכים...

"אנא היענו לבקשתנו ואל תפגמו בנו, והתאימו את עצמכם למקום בלבוש ובאורח החיים, כדי שנוכל להמשיך להיות שכנים מכבדים ומוקירים זה את זה".

רגע לפני סיום, הכבוד והפניה היפה, הם טורחים להוסיף נימת איום: "ואנא אל תאלצו אותנו לפנות לבד"צ של ויז'ניץ שיעשו כמיטב הבנתם לתועלת העניין.

"נ.ב – אי עניית תשובה תחשב כתשובה שלילית. את התשובה יש להעביר לוועד הבית".

ק.ה, שקיבל את המכתב, מספר ל'לובי נשי': "בהתחלה היינו בהלם, כי לא חשבנו שאנחנו מפריעים לשכנים. אין לנו איתם כ"כ אינטראקציה. אנחנו זוג שעובד קשה, יוצאים בבוקר, חוזרים בערב, לא מגיעים למגע עם השכנים, ולא חלמנו שמשהו בנו מפריע להם".

לדבריו, הם מתלבשים אחרת מהשכנים, "יותר מודרנים", ויש להם טלפונים לא כשרים, "לדעתי זו הסיבה", הוא אומר, ומוסיף כי בהתחלה נפגעו מאוד מהמכתב, "אבל עכשיו נרגענו כבר ועבר...
נכון לעכשיו טרם השיבו על המכתב ולא החליטו מה בכוונתם לעשות בנדון.



קרית ויזניץ צניעות חרדים מודרנים בדצ ויזניץ קנאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד