כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרעי נגד צוהר: "ארגוני הרבנים שתקפו את הרבנות - אשמים בהתחזקות הרפורמים"

שר הפנים ביקר בעיר בת ים בעקבות מצבה הכלכלי והיוזמות לחבר אותה לעיר תל אביב, והתייחס לסערה האחרונה • דרעי תקף "ארגוני רבנים" שיצאו נגד הרבנות הראשית, והאשים אותם בהישגים האחרונים לרפורמים בישראל

דרעי בביקור היום בבת ים, צילום: יעקב כהן
דרעי בביקור היום בבת ים, צילום: יעקב כהן

שר הפנים אריה דרעי ערך היום (ה') ביקור בעיר בת ים, והשתתף בכנס היסוד של ארגון הרבנים ׳בנועם׳ שעל ידי המועצה הדתית בת-ים בראשות בנימין אלחרר. במהלך הביקור תקף דרעי ארגוני רבנים שיוצאים נגד הרבנות הראשית, והאשים אותם בעליית כוחם של הרפורמים.

השר דרעי אמר, כי אותם ארגונים שונים ניסו להיבנות על ידי קלונה של הרבנות. ״מצב הרבנים בישראל לא משופר. כבר שנים רבות שלא ממנים רבני שכונות ורבני ערים והדבר הוא חרפה".

דרעי הוסיף: ״צריך לומר את הדברים ללא כחל וסרק - ארגוני הרבנים השונים שבמשך שנים הכפישו את הרבנות הראשית בישראל וציירו את רבני הערים כחשוכים ואטומים, הם אלו שיצרו את הקרקע להרמת ראשם של הרפורמים״.

בתחילת הביקור נפגש השר עם ראש העיר יוסי בכר בלשכתו ולאחר מכן ישב לישיבת עבודה מורחבת עם צוות הנהלת העיר ובכירי משרד הפנים.




הסיבה לפגישה שנערכה הם גרעונות בסך 90 מיליון שקלים שמהם סובלת בת ים, למרות פעולות ייעול רבות והיעדר הכנסות מספיקות. בחודשים האחרונים פועלת ועדת בדיקה שאמורה להגיש המלצות לשר דרעי האם לאחד את העיר עם אחת משכנותיה, או לבצע חלוקת הכנסות אחרת ולהעביר לה הכנסות מערים אחרות.

ראש עיריית בת ים בכר אמר כי אם יש מי שמבין במשרד הפנים ויכול לסייע לחילוץ העיר ממצוקתה זה השר דרעי, והוא האיש הנכון והנחוץ כעת לסייע לעיר.

השר דרעי פתח והתייחס למצבה הכלכלי של העיר, ושיבח את הנהלת העיר על התנהלות תקציבית טובה. יחד עם זאת, בשל הגרעונות הכבדים של העיר, הזכיר השר מספר פתרונות הנמצאים על השולחן, כדוגמת איחוד העיר עם רשויות סמוכות חזקות או חלוקת הכנסות עם תל אביב.

בהמשך סייר השר בישיבת קול רפאל בראשות הגאון רבי שלמה באסו והתרשם מהתלמידים והצוות. כמו כן סייר במוסדות החינוך בעיר לבנים ובנות שם הבטיח לסייע להמשך התנופה. השר דרעי אף ביקר בביתו של הגאון הישיש רבי יעקב עטייה, ממקימי מוסדות החינוך בעירו, ואמר לו - ״כל החינוך התורני שספגנו כאן הוא בזכותכם״.
אריה דרעי בת ים סכנת הרפורמים הכותל הרפורמי ארגון רבני צוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד