כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אלפים בעצרת ההספד לראש ישיבת פוניבז'

אלפים בעצרת ההספד לראש ישיבת פוניבז' הגרח"ש ליבוביץ • נשאו הספדים: ראשי ישיבת פוניבז' והגר"י אולשין

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר

היכל ישיבת פוניבז' היה מלא אמש (ג'), מאלפים שגדשו את המקום בעצרת המספד הענק לראש הישיבה הגרח"ש ליבוביץ זצ"ל.

נשיא הישיבה הגר"א כהנמן פתח את שורת המספידים בפסוק: "אני מלאה הלכתי וריקם השיבני ד'", הבחורים הצעירים לא זכו מספיק ללמוד אצלו. והתלמידים הרבים נשארו כעת יתומים. כשרבינו חיים שלמה נכנס לישיבה היו כאלה שאמרו שהוא לא מתאים לפוניבז'. היום עשר שנים אחרי, כולם אומרים שזה היה הדבר הטוב ביותר, כמה שבחורים למדו ממנו דרך בלימוד, ודוגמא אישית".

לאחר מכן הספיד ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שאמר: "אבד כעת אדם שאין תמורתו, מי שיודע והכיר אותו יודע שהתורה חסרה כעת הרבה, אין משהו אחר שיתן את מה שהוא נתן בחכמת התורה. כתוב בחז"ל שאין דור שאין בו כמשה, אבל בכל דור יש רק אחד. ובדור שלנו - רבי חיים שלמה הוא היה. אתם חושבים שאפשר שלא לבכות על זה?"

הגרב"ד פוברסקי סיים את הספדו: "אנחנו צריכים לבכות על הדמות שהייתה לנו הזכות לראות, שהיא הדמות של התורה מהשמים, תורה שהיא מן השמים, היא תורה נקיה של טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף".



המספיד המרכזי הגאון רבי ירוחם אולשין ראש ישיבת לייקווד ציטט את דברי הספרים על משה רבינו, ואמר שראש הישיבה היה ניצוץ של משה רבינו, "הוא היה חד בדורו שהאבלות עליו זה אבלו של הקב"ה, וראוי לכל ישראל להתאבל עליו לעולמי עולמים. אין מי שיכול לתת לעולם את מה שהוא נתן בתורה, אין אנשים כאלה בעולם".

הגר"י אולשין חשף: "לפני כמה שנים ביקשנו ממנו שיבוא להיכל ישיבת ליקווד למסור שיעור כללי. היינו בטוחים שרבי חיים שלמה ינצל את המעמד וימסור שטיקל תורה שלו, להדהים את כולם בעמקות שלו. אבל לתדהמתי, הוא מסר שיעור של אבא שלו, רבי חיים שלמה, לא רק לקח את התורה של אבא שלו וסבא שלו, אלא הוא היה חתיכת רבי ברוך בער עצמו".

לאחר מכן הספיד הגאון רבי משה שפירא, שבתחילת דבריו ציין את הדמיון למשה רבינו, שהיה משה אמת ותורתו אמת. ככה היה גם עם רבינו שלא היה לו שום דבר אחר חוץ מגילוי אלוקים ותורת אמת. ממש כפשוטו.

את משא ההספדים חתם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שאמר "אם אנחנו נזכה ללמוד מדרכיו וללמוד תורה בקדושה וטהרה יהיה לו זכות גדולה בשמים, כשקורה כאלה אסונות צריך להתחזק, ומן הראוי לכל אחד להתחזק וללמוד מדרכיו. ואי אפשר להגיע לכאלה דברים בלי ללמוד מוסר".













































































הספד ישיבת פוניבז הרב חיים שלמה ליבוביץ הרב ירוחם אולשין הרב משה שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד