כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בת שנה בלעה אקסטזי - וניצלה

מקרה חריג בהדסה הר הצופים: תינוקת אושפזה לאחר שבלעה בביתה כדור סם מסוג אקסטזי, וחייה ניצלו בנס

כדורי אקסטזי. צילום: פלאש 90
כדורי אקסטזי. צילום: פלאש 90

מקרה נדיר אירע השבוע בחדר מיון ילדים בהדסה הר הצופים: זוג הורים פינה את בתם התינוקת לאחר שזו בלעה כדור אקסטזי, שהשפיע קשות על מערכות גופה והביא אותה לידי לסכנת חיים.

"התינוקת הובאה על ידי הוריה, שהיו מודאגים מאד - ובצדק", מתאר ד"ר דוד רכטמן, מנהל המרכז לרפואה דחופה ילדים בהדסה הר הצופים. "האב דיווח כי הילדה כנראה ובלעה כדור. התיאור שנתן, יחד עם ההתנהגות יוצאת הדופן של התינוקת הנחו אותנו להאמין כי מדובר בכדור ממשפחת סמי ההזיה אקסטזי. לאחר הערכה נוספת ועם עליית חום הגוף, הוחלט לטפל בתינוקת קודם כל באמצעות תרופות הרגעה. עם התייצבותה, העברנו אותה מהמיון למחלקת טיפול נמרץ ילדים, להמשך טיפול".

"במהלך שהותה במיון לא היה ספק כי התינוקת הייתה תלושה לחלוטין מהמציאות מה שניתן להגדיר בלשון פשוטה כ'מסוממת לחלוטין'. בדיקות כימיות אישרו בהמשך את ההנחה שלנו כי מדובר באמפטאמינים. מדובר במצב מסכן חיים בהחלט", מדגיש ד"ר רכטמן, "הזיהוי המהיר של החומר שנבלע היה בהחלט לטובתה. כמובן, כמתחייב בחוק עירבנו את משטרת ישראל".

ביחידה לטיפול נמרץ ילדים קיבלה את פני התינוקת מנהלת היחידה, ד"ר רבקה ברוקס, "במיון עדכנו אותנו כי תינוקת בת פחות משנה הגיעה לבית החולים עם דופק מהיר – כמאתיים פעימות לדקה – והתנהגות לא אופיינית לגילה. כמובן שללא תשומת לב רפואית נטילת כימיקלים כגון אלו עלולה לגרום בפעוטות לנזק בלתי הפיך נוירולוגית, מערכתית ואף נפשית. ההתערבות המהירה והיעילה במיון והמשך הטיפול אצלנו הוציאו את התינוקות מכלל סכנה. לא מעט מהמקרים מסתיימים במוות או נזקים ארוכי טווח, וזו עלולה להיות טרגדיה של ממש לכל המשפחה. לכן אנו מתחננים כי ההורים ישימו לב כי אין לילדים – בכל גיל – נגישות לחומרים מסוכנים ולתרופות", הדגישה ד"ר ברוקס.

התינוקת שוחררה לאחר הטיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים כשהיא במצב טוב.
אקסטזי תינוקת הדסה הר הצופים אשפוז סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד