כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רופא ממשלתי הראה: אין דלקת בעופות שקיבלו זריקות

הגר"מ שטרנבוך בעקבות סערת הזריקות בעופות 'העדה החרדית': "רופא ממשלתי הראה לי שזה לא דלקת ומי שפרסם שצריך להגעיל כלים דברי הבל"

הגר"מ שטרנבוך, צילום: שוקי לרר
הגר"מ שטרנבוך, צילום: שוקי לרר

סערת הזריקות בעופות של העדה החרדית אינה יורדת מסדר היום: מכתב חדש נכתב היום (ג) בנושא על ידי ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך, ובו הוא מכשיר שוב את העופות "בלי שום נדנוד של ספק", על פי המכתב.

במכתב המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כותב ומפרט הרב שטרנבוך: "נדרשתי אודות עופות של העדה החרדית שיצאו מערערים שיש חשש טריפות בצומת בצומת הגידין. ולפי דבריהם אין שום לקותא בצומת הגידים, רק בקרום למעלה ממנו. הגידין. הלכתי לבית השחיטה, ובדקתי בנוכחות כמה בודקין מומחין, ואין שום חסרון".

"ולאחר הרבה ומה שטוענים המעוררים שמצאו והראו לאחרים שהגידין ניזוקין, היינו, מפני שהראו
לאחר המליחה שמקלקל הגידין. וראיתי בעצמי שאז שאני ולכן אין שום חשש. ומה עוד, שאין זה דלקת רק מצטבר מהחומר. והראו לי מכתב מרופא ממשלתי המאשר שאין זה דלקת".

כאן הוא מתייחס לרב נחום יברוב הטוען לטריפות: "ומה שטוענים כמה, הלא בעופות הללו יש שאלה ולא נאכל מעופות שהורה בה חכם. יש לידע שבשאר העופות המוזרקים בחזה אולי השאלה יותר חמור, שקרוב ללב לכבד ולריאות, ואם ניקב במשהו נטרף. ואולי בחומר כזה סופו לינקב ולהיפסל, ואף שמזריקים במחט קטן. בעצמי ראיתי איך מזריקים במהירות שאי אפשר להסתכל היטב. ולכן מגדולי הוראה לא רצו להתיר הזריקה בחזה, ולא הכריעו. ולכן אנו מזריקים בינתיים בירך וכהוראת המנחת יצחק זצ"ל והבד"צ וכן הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל. ופתחנו ולא מצאנו שום סימן בלוי. ובאמת, שאפילו דלקת מבואר בפוסקים שפותחים לראות האם בפנים בלוי לגמרי".

לסיום כותב הראב"ד: "סוף דבר הכל נשמע שהעופות כשרים בלי נדנוד ספק. ובחנם גרמו לאלפים צער, עד נגד הבודקים שלנו אף שבשחיטת העדה הרבה הידורים מיוחדים. שאחד פירסם דברי הבל שיש להכשיר הכלים. וראוי להאריך עוד על מה שמפרסמים והקב"ה ירחם שנזכה לעשות כרצונו".



עופות העדה החרדית זריקות הרב ברוך שטרנבוך רופא ממשלתי הרב נחום יברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד