כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צפו: ההרוגים והפצועים חזרו הביתה

3 הרוגי הפיגוע באיסטנבול ו-5 מהפצועים שבו ארצה במטוס חיל האוויר • צפו בתיעוד מרגעי הנחיתה

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90

שבו לישראל: ארונות הרוגי הפיגוע באיסטנבול נחתו בנמל התעופה בן גוריון. עימם גם הכיעו חמישה מהפצועים.

ההרוגים והפצועים הגיעו במטוס חיל האוויר שנשלח במיוחד לאיסטנבול. טרם ההמראה, נערך טקס להרוגים והוקרא קדיש.

הקונסול הכללי באיסטנבול שי כהן אמר בתום הטקס: "המסר הכי טוב שאנחנו יכולים להעביר לכל העולם ביום קשה כזה זה שאנחנו לא משאירים פצועים מאחור. כל הפצועים חוזרים הביתה".

ראש המשלחת הישראלית מפקד חטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, אלוף-משנה יאיר ברקת אמר: "אנו עומדים כאן על אדמת טורקיה כדי לבצע את משימתנו - להשיב את הנפגעים הביתה. מכאן, אני מבקש לשלוח את תנחומינו למשפחות ההרוגים ונאחל החלמה מהירה לפצועים".

עם הנחיתה נלקחו ארונות ההרוגים לשם העברתם לידי המשפחות, חיילי הרבנות הצבאית נשאו את הארונות לאמבולנסים של מד"א, ביחד עם כמה מבני המשפחות.

הפצועים הועברו מיידית לניידות מד"א. לדברי ד"ר רפאל סטרוגו מנהל אגף רפואה במד"א בין הפצועים: פצועה אחת במצב קשה מאוד, שלושה במצב קשה ועוד אחד במצב בינוני. אתמול הובאו ארצה 5 פצועים ובסך הכל 10 פצועים הגיעו מטורקיה ואחד נותר בטורקיה בשל חוסר היכולת להטיסו.

לפצועים המתינו 5 ניידות טיפול נמרץ ו-3 אמבולנסים של מד"א והפצועים פונו לבתי החולים סורוקה, תל השומר, אסף הרופא ובלינסון.

ד"ר אל"מ טראיף באדר מאנשי המשלחת הישראלית סיפר כי "הטיפול שניתן לפצועים בטורקיה היה טוב מאוד. הגענו אליהם לבתי החולים והתרשמנו שהם קיבלו טיפול מצוין. יחד עם זאת קיבלנו משימה להביא אותם הביתה ועמדנו במשימה".





















איסטנבול נחיתה מטוס חיל אוויר פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד