כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

טורקיה: אזהרה מפיגוע נגד יהודים

המשטרה הטורקית בכוננות גבוהה • במקביל, הוגש כתב אישום בבלגיה נגד שלושה חשודים במעורבות בטרור

הפיגוע בטורקיה
הפיגוע בטורקיה

שבוע לאחר הפיגוע באיסטנבול, בו נרצחו שלושה יהודים ואחד נפצע קשה, משטרת טורקיה מזהירה מפני אפשרות שפעילי דאעש מחפשים מקומות תפילה וכן קונסוליות ושגרירויות על מנת לבצע בהם פיגועים.

על פי הודעת המשטרה, בתי כנסיות ובתי כנסת, במיוחד באזור אנקרה, ומקומות שאינם בבעלות מוסלמית - צריכים להיות בכוננות גבוהה.

במקביל, במהלך השבת, הודיעה התביעה בבריסל כי הגישה כתבי אישום נגד שלושה גברים, ובהם אדם שנעצר ביום חמישי בבלגיה ושזוהה כפייסל ש', החשוד במעורבות בתכנון הפיגועים בבריסל לפני שבוע. הרשויות מנסות לקבוע אם האיש הוא החשוד שנראה במצלמות האבטחה לצד שני המחבלים בשדה התעופה בבריסל זמן קצר לפני שהתפוצצו.

פייסל הואשם בהשתתפות בפעולות טרור, בניסיון לרצח וברצח. מהודעת התובע הכללי עולה כי בחיפוש שנערך בביתו לא נמצאו כלי נשק או חומרי נפץ.

לדברי כלי תקשורת בבלגיה, שמו המלא הוא פייסל שאפו, והוא עבד כעיתונאי עצמאי. על פי החשד הוא המחבל שחבש כובע ולבש ז'קט בהיר, אשר נראה במצלמות האבטחה בנמל התעופה לפני הפיגוע. לפי העיתון לה סואר, הוא זוהה על ידי נהג המונית שהוזמן על ידי המחבלים והתבקש להסיעם לשדה התעופה.

שני הנאשמים האחרים, אבו בכר א' ורבאח אן, גם הם הואשמו בפעולות טרור ובחברות בארגון טרור. ראבח אן היה מבוקש בעקבות הפשיטה שבוצעה בצרפת השבוע ושבמהלכה, לדברי הרשויות, סוכלה מזימה לבצע מתקפת טרור נוספת. התובעים הוסיפו כי הרשויות מחזיקות בגבר נוסף, עבד א-ראמן אי, וכי מעצרו הוארך ב-24 שעות. הוא נעצר בעקבות שורה של פשיטות לאחר הפיגועים השבוע בבריסל, בהם נהרגו 31 בני אדם.

מאז יום חמישי נעצרו תשעה בני אדם בבלגיה ושנים נוספים בגרמניה בפשיטות נוספות של הרשויות האירופיות במטרה ללכוד לוחמים של ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) הקשורים לפיגועים בבריסל ולמתקפת הטרור בפריז בחודש נובמבר. שדה התעופה בבריסל לא יפתח את שעריו לטיסות מסחריות לפני יום שלישי.
טורקיה בלגיה אזהרה דאעש פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד