כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צפון אתיופיה: כ-140 איש נרצחו בידי סודנים

חדשות השבת: האפיפיור הסביר את לחיצת היד למועמד הדמוקרטי סנדרס, רעידת אדמה חמורה ביפן

לוחמים סודנים. צילום ארכיון: משה שי
לוחמים סודנים. צילום ארכיון: משה שי צילום: משה שי

בערב שבת החוזרה גופתו של המחבל איבראהים בראדעיה בן 45, שניסה לדקור חיילים במחנה הפליטים אל-ערוב ביום חמישי ונורה למוות. החזרת הגופה עוררה סערה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז לפני כחודש כי ישראל לא תחזיר יותר גופות מחבלים למשפחותיהם. מצה"ל נמסר כי החזרת גופת המחבל נעשתה בעקבות תקלה אשר מקורה "באי הבנה שתתוחקר".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד התחייב לספק ללבנון סיוע צבאי באופן מידי. "נפעל לספק במידי סיוע שיחזק את יכולותיה הצבאיות של לבנון, במיוחד אלו הנוגעות למאבקה בטרור, אבל גם אלו שנועדו לעמידה בפני איומים אחרים", אמר בעת ביקורו בביירות בירת לבנון במסגרת ביקורו במזרח התיכון.

האפיפיור פרנציסקוס אמר כי "אם מישהו חושב שלברך מישהו וללחוץ את ידו זה להתערב בפוליטיקה, כדאי שיילך לראות פסיכיאטר", כשנשאל אודות פגישתו מוקדם יותר היום עם המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברני סנדרס. האפיפיור אמר את הדברים לכתבים במהלך הטיסה שהחזירה אותו מביקורו באי היווני לסבוס.

הוותיקן אישר שהאפיפיור פרנסיסקוס ישוב לוותיקן מביקורו ביוון עם 12 פליטים מוסלמים מסוריה - בהם שישה ילדים. פרנסיסקוס ערך ביקור בן כמה שעות באי לסבוס ופגש את הפליטים השוהים במקום כמפגן תמיכה למצוקתם.

חמישה צעירים בני 21-25 מתו במהלך פסטיבל מוזיקה אלקטרונית בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה. על פי החשד, החמישה מתו עקב הרעלה כתוצאה משימוש בסמים. חמישה נוספים שהיו בפסטיבל אושפזו במצב קשה, ככל הנראה מאותה סיבה.

כ-140 בני אדם נרצחו בידי חמושים בעיירה ג'קאווה בצפון אתיופיה, הסמוכה לגבול עם דרום סודן. שר התקשורת האתיופי גטצ'ו רדה אמר כי בין הקורבנות גם נשים וילדים, וכי התוקפים הגיעו משטחה של דרום סודן. לדבריו, כוחות אתיופיים הרגו כ-60 מהתוקפים, ועשויים לחצות בעקבותם את הגבול ולהיכנס לשטח השכנה מצפון.

לפחות 29 בני אדם נהרגו ו-1,500 נפצעו, 80 מהם באורח קשה, ברעידת האדמה שהכתה ביום שישי באי קיושו בדרום-מערב יפן בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי גשמים עזים ורוחות חזקות, הגורמים למפולות בוץ באזור, פוגעים במאמצי החילוץ וההצלה. לפי הערכת הרשויות רבים נוספים עדיין לכודים בהריסות. לפי דיווחים בתקשורת היפנית כ-200,000 בתים נותרו ללא חשמל.

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו בהוריקן בעיירה דולורס באורוגוואי. לפי כמה דיווחים בכמה אזורים בעיר החלה ביזה.

ארגנטינה הכריזה על מצב חירום בתשעה מחוזות בשל שיטפונות שפקדו את המדינה לאחר שבועות של גשמים כבדים. לדברי הרשויות, אלפי בני אדם כבר פונו מבתיהם.
רעידת אדמה אפיפיור אתיופיה ארצות הברית לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד