כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בלי שביתות: מהפכת שכר במשטרה

המפכ"ל על חתימת הסכם שכר הנגדים: "שוטרים לא יכולים להתאגד אך הם לא היו צריכים את זה. מצאנו אכפתיות למשטרה טובה יותר"

בלי שביתות: מהפכת שכר במשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, הודה היום לממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר, קובי אמסלם, על הסכם שכר הנגדים שנחתם בהובלת השר לבט"פ, ח"כ גלעד ארדן, ושר האוצר, ח"כ משה כחלון, לפני כחודש.

"לשוטרים אין ועד, אין גוף מייצג והם אינם רשאים להתאגד" אמר המפכ"ל. "שוטרים לא יכולים לעשות שביתות ואין להם מנופי לחץ. לא היינו צריכים את זה, מצאנו קשב, הבנה לחשיבות התפקידים ובעיקר אכפתיות רבה למשטרה טובה יותר ולשוטרים המתוגמלים בהגינות. שוטרים באים לתפקיד מתוך תחושת שליחות ולא משיקולי שכר, ויחד עם זאת, הנגדים במשטרה אינם אנשי מנהלה ומעטפת, אלא דווקא מי שנמצאים בליבת העשייה. כך הסייר, הבלש , החוקר, לוחמי מג"ב, סיירי התנועה ועוד, כולם רלוונטיים להסכם הנגדים, שמאפשר להם להיות מתוגמלים בהוגנות".

עוד ציין המפכ"ל כי הסכם זה לא היה קורה בלי רצון טוב וראייה מקיפה של חשיבות פעילות המשטרה במובן הרחב ביותר, של כל הצדדים הנוגעים בדבר. החל מן השרים לבט"פ ובאוצר והמשך באנשי הממונה על השכר ובאגף משאבי אנוש במשטרה.

קובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר: "שכר השוטרים בדרגות נגד וסוגיות נוספות בתחום תנאי השירות של השוטרים הונחו על שולחני עם כניסתי לתפקיד, לאחר שנים שלא הגיע לכדי מיצוי. ראיתי בנושא זה של תגמול הוגן בעד שירות אינטנסיבי ושוחק יעד מרכזי בקדנציה שלי. על כן, היה לי חשוב שההסכם ייסגר וייחתם בטרם אעזוב את משרד האוצר. אני שמח שהצלחנו ביחד עם המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל להגיע להסכם היסטורי זה שמסדיר סוגיות אלו. רואה לנכון להדגיש את החשיבות של הובלת המשטרה בקביעת סדרי העדיפויות הפנימיים בתפקידי הליבה של המשטרה. בהסכם זה יש בשורה לא רק לשוטרים אלא לכל אזרחי ישראל שיקבלו שירות טוב יותר משוטרים איכותיים המתוגמלים היטב בעבור שירותם המסור. בדבריו הודה אמסלם למפכ"ל ולר' אמ"ש, ניצב גילה גזיאל, על שיתוף פעולה ועל המקצועיות".
שכר משטרה משרד לבטחון פנים ליבה משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד