כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חשיפה: הבכיר מש"ס שמחלטר ככתב ב'יתד'

לייבל'ה מסכם עצמאות: סיקור חלקי וחסוי ממפגש 'המושכים בחוטים', התקווה של אורן חזן, הסיבה שיוסי גרין הלחין שיר בספירת העומר וחרם המחוז החרדי ז"ל • ויש גם את הפינות הקבועות

חשיפה: הבכיר מש"ס שמחלטר ככתב ב'יתד'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בליל שישי האחרון זה קרה, בפעם השנייה בשתיים וחצי שנות קיומה, התכנסה קבוצת הווטסאפ היוקרתית 'המושכים בחוטים', או ליתר דיוק 60 וקצת מחבריה שלא נתקעו בצפון, לא הסתובבו בטוסקנה ולא השתתפו באירוע משפחתי משמח, שלא לומר עצוב.

לייבל'ה מנוע עקב התחייבות עקרונית מוקדמת מלחשוף את זהות המתכנסים או תיעוד מהמפגש, שנערך על גג ביתה של משפחת בן עטר בשכונת רמת שלמה בירושלים. שם ישבו שלושה סגני ראשי ערים, שמונה מגישים מוכרים בתחנות הרדיו החרדיות, עוזרים ודוברים של מרבית הח"כים החרדים, יועצים אסטרטגיים בכירים, מנהלי מוסדות ועיתונאים ממרבית כלי התקשורת המוכרים במגזר, והתפנקו במשך ערב שלם על מעדני הקייטרינג היוקרתי רוזמרין, שפרס את חסותו הקולינארית על האירוע, בדגש על בשרים איכותיים לציון ליל יום העצמאות האמיתי, לא זה שהציונים הקדימו ליום חמישי, בליווי שירתה המכוננת של מקהלת מלכות בניצוחו של ביכלר הבנדוד.

ייזכר לטוב כוכב הערב והמנחה הבלתי פורמלי, בשעות הפנאי כתב NRG ומקור ראשון מענדי גרוזמן. התודה והברכה גם למי שטרח בערב שבת, איש הסלבס האשכנזי חיים חרלפ, שניצח על מלאכת הארגון והתפעול, ואי אפשר בלי מילה לאיש 'יום ליום' שדאג לפן התורני, ערך 'סיום' כדבעי והזמין את החברים לשמחת הבר מצווה לבנו. לייבל'ה מתחייב להשתדל להגיע.

פינה עצמאית וזוכרת
ואם בעצמאות עסקינן, כנראה שמנחת טקס המשואות סיון רהב מאיר הוכרעה על ידי העייפות, ובלית ברירה תועד בעלה ידידיה תופס טרמפים ליד הבית במשכנות האומה. לייבל'ה שחשב לסובב את הכיכר בכדי להעלות את הידיד הותיק - גילה כי ידידיה מוכר בשכונה מספיק, ובעלי הרכבים השונים קפצו על המציאה להסיע את האפעס בדימוס.





ובמהלך היום, שניים מהחברים שנפגשו שוב על הגג בערב, ערכו פגישה מקדימה בגן החיות התנ"כי בירושלים. מדובר בחבר מועצת העיר הש"סי והיעיל נחמניאל סבן והמגיש של קול ברמה רונן כץ, שתיזזו עם ילדיהם הקטנים בין הקופים לאריות המנמנמים.







וחבר מועצה אחר מש"ס ירושלים, פיני עזרא, תועד בטקס יום העצמאות שר בדבקות את 'התקווה' עם הכוכב הליכודי ח"כ אורן חזן. לייבל'ה מחה דמעה.



ואילו ראש העיר אלעד שרוליק פרוש, סגניו צורי קריספל ושי נתן, הפרשן ועורך הדין אבי בלום, בעל האכסניה בן המרא דאתרא הרב מלכה, ושמעון סויסה חבר המועצה בעבר והמערבב בהווה, ישבו להרמת כוסית לכבוד החג. לייבל'ה הנציח.





יום קודם לכן, יש מי שזכר את הקרבנות והדליק נר, הלא הוא עורך בקהילה אברהם דב גרינבוים, שנצפה בבית העלמין בבית שמש מבקר על קברו של בחור בן 19 שנפל. לייבל'ה שוטט בפורום בית שמש ומצא את התמונה.





ואילו איש החסד חונה דייטש לא הפסיק לרגש את עם ישראל, והוא נצפה עם אחד מנהגיו הקבועים עומד בצפירה בעיר התורה והחסידות בערי יהודה. בשעת הצפירה פתח דייטש ספר תהילים שבמקרה היה תחת בית שחיו והחל למלמל קפיטלאך. מקורביו של דייטש מסרו ללייבל'ה כי מדובר על הספק של עשרה פרקים לפחות, לזכות עם ישראל ולזכר הקדושים. הסרטון דלף לרשת והעלה חיוך מרגש על פני הצופים.



ועוד אחד שעבר דרמה בכבישים הוא איש קול חי מנחם טוקר, שהשבוע בעת שנסע בכביש 443 תועד על ידי מספר נוסעים שנסעו בסמיכות אליו לאורך כל הדרך. לייבל'ה ניסה לברר מי המתעדים ומה מניעיהם, אך נתקל בחלונות שחורים.

הסקופ השבועי
נדמה כי החרם החרדי שהוכרז בקול תרועה רמה על המחוז החרדי במשרד החינוך, גווע במהירות ודילג אפילו על שלב פרפורי הגסיסה. לייבל'ה תולה זאת בהתנהלותו התקשורתית הנבונה של הדובר החדש, ובדילים שקטים שסגר מנהל המחוז עם הנציגות החרדית.

מהכא להתם, חושף לייבל'ה כי יו"ר איגוד הסמינרים הרב וולף נפגש בשבועות האחרונים עם איציק זהבי, הבוס של המחוז החרדי, לפגישת היכרות שנועדה ליצור תשתית לעבודה משותפת ומתואמת, נטולת הכרזות בומבסטיות וריקות מתוכן.

מן הגורן ומן היקב
וקצת רכילות שוטפת: בשני הקרוב תמריא קבוצת עיתונאים חרדים לפולין מטעם אלעל. יוני מרטין החרוץ מיהר ושלח הודעה לכלל החברים שאמורים לטוס, עם שמות שאר החברים למסע, ובהם נשים מהתקשורת הדתית ונציגת אלעל. בעקבות הרשימה, הודיעו נציגי שלושת היומונים - המודיע (הרשקוביץ), יתד (רוזנר) והמבשר על ביטול השתתפות. גם מדליק הנר דלעיל, אברהם דוב גרינבוים מבקהילה - ביטל.

ואפרופו גרינבוים, בצל התקנות בגור היה מי שגייר את עצמו השבוע - הקומיקאי ואיש הפיצה שאול קרויזר, שהפך לאלתר לחסיד גור מן המניין. בסרטון שדלף לרשת נראה קרויזר כשהוא מחפש עוברים ושבים לא דתיים בכדי להתכתב איתם בווטסאפ באופן המותר.



ואפרופו יתד נאמן, עיתון יתד נאמן באנגלית מחג הפסח האחרון התגלגל לידי לייבל'ה, שגילה כי מזכיר סיעת ש"ס בכנסת, צביקה יעקובזון, ראיין וכתב חלק נכבד מהגליון. בין היתר, שוחח צביקה עם ראש ישיבת עטרת שלמה, הגאון ר' שלום בער סורוצקין.





ואפרופו אנגלית, יש מי שחגג השבוע בניו יורק: הסגן של ירושלים שנתן את המ"מ לפינדרוס, יוסי דייטש, נצפה בקומזיץ בתפוח הגדול יחד עם מרדכי בן דוד ויהודה גרין, באירוע עבור הנגיד לואי שיינר. דייטש חגג ולייבל'ה הנציח.





ואילו את הסגן הירושלמי הנוסף, צביקה כהן מש"ס, פגש לייבל'ה בעיצומו של יום עבודה ושיחה סלולרית צועד מעדנות בגאולה.





ואפרופו בן דוד, הילד המיוחד דניאל מזרחי הגיע למלך הזמר החסידי, ויחד עם זאבי פריד איש 'שירה' שימחו אותו השניים כיאה וכראוי. לייבל'ה מצדיע.





ואותו מזרחי הגיע גם למלחין המילניום יוסי גרין, שישב על אתר - למרות ספירת העומר - על הפסנתר, והלחין שיר לדניאל.





ומכיוון שהזכרנו את ספירת העומר, עת הזמרים יוצאים לחופש, נצפה יידל ורידגר הבן של כשהוא מטפח את גינתו. כמה טוב שאסור לשיר ולהופיע ויש זמן לגדל פרחים מסוג שונה.



פינת הממים:
בעיניו של יוסי חיים נמאס התיעוד הקבוע והמלאכותי של מפגיני 'העדה החרדית' מוחים להכעיס נגד יום העצמאות, והוא תוהה האם הם יעמדו בפיתוי של נשנוש נקניקיות פריכות מהמנגל.





ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מתקנות הווטסאפ הנוקשות של חסידות גור, כפי שמוכיחה גם תמונת החסיד שהשתתף במעמד, לאחר שעברה שיפוץ בידיו האמונות.



פינת המזל טוב
ברכת מזל טוב לראיס של בני ברק חנוך זייברט לרגל הולדת הנכד, בן לבנו נתן זייברט. עוזריו לא הספיקו לעדכן איפה השלום זכר, עקב ההתנתקות הכפויה מהווטסאפ לאחר גל התקנות בחצר הגוראית, אבל תסמכו על לייבל'ה שלא יפספס הערינג איכותי של ליל שבת.

וגדול הצלמים החרדים, שוקי לרר, חבק ביום רביעי בן. לייבל'ה מחכה במתח לשמחת הברית הססגונית, אך הוא גם יכול לדווח על השלום זכר בשבת, לאחר שנסע מיוחד לבני ברק להשתתף בחגיגה בקומפלקס הענק בשיכון ה', שם גילה כי מדובר בבן החמישי, המצטרף לנפתלי, יוסי, אודי ועוד, וכמו שנאמר - צלם נולד.

וברכת מזל טוב לאיש המקומות הקדושים בצפון, ישראל דרעי, שבימים אלו בקושי ישן, וחגג גם את שמחת אירוסי בתו. לרגל המעמד נערכה סעודת הילולא בקבר רבי אושעיה איש טיריה בפקיעין, בשילוב סעודת הודיה לכבוד השמחה בהשתתפות אנשי מירון הוותיקים חונה דייטש, ישראל אהרן בוקשפן ממגדל השן, מרדכי דייטש מרחוב יונה ופרס ועוד אישים הנמנים על ועידת שלומי אמונים המתגבשת.





ברכת מזל טוב למלך הפופ החסידי אלי שפריי ממקהלת שירה לרגל יום הולדתו ה-25. לרגל השמחה נפתח שולחן בליל שישי האחרון על בקרים ומטעמים בהשתתפות האחים נטע, מוישי מברודערס, מיילך ההויז בחור ועוד. גם לייבל'ה הספיק לבצע גיחה ועדכן את החברים בניו יורק על החגיגה.





ומזל טוב לר' יוסף, בשבילכם יוסי האוסדורף, מנהל מחלקת יח"צ בבולטון פוטנציאל, לרגל הולדת הבת. לייבל'ה עוד זוכר את יוסי בימיו כיוסי בלום בבקהילה וכמפיק הקודם במשפחה, ומאחל מזל טוב מעומק הלב גם לאח רפי מהמדריך החרדי, שבקרוב צפוי לבשר גם על איזו לידה.

מזל טוב למנדי קוריץ מ'קוריץ מצלמות אבטחה ומעגל סגור', מתנדב בצוות זק"א 410 שחגג את שמחת אירוסיו עם אדל צוקר מאשדוד בשעה טובה ומוצלחת. מלבד לייבל'ה, מצטרף לברכות גם כתב הפלילים, המשטרה ושאר ירקות של אתר הבית אלי שלזינגר.

ומזל טוב אחרון לזמר ואיש הרדיו נתי חדד, לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.
לייבלה רכילות שוקי לרר תקנות בגור המושכים בחוטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד