כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שמחיוף שוחרר הביתה; "נסעתי לקבר מרן"

איש ש"ס, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר ואחד ממורשעי פרשת הולילנד שוחרר היום לביתו, ועלה מיד לקברו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל • בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מאחל לשאר המורשעים בפרשה להשתחרר מהר

שמחיוף בקבר הרב עובדיה זצ"ל
שמחיוף בקבר הרב עובדיה זצ"ל

לאחר שנה בכלא, חבר מועצת העיר ירושלים לשעבר מסיעת ש"ס שהורשע בפרשת הולילנד - אלי שמחיוף - קיבל קיצור שליש לעונשו ושוחרר היום מהכלא. מיד לאחר שיצא שמחיוף מכלא מעשיהו, עשה את דרכו לירושלים הבירה שם עלה לקברו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אלי שמחיוף אומר ל'בחדרי חרדים' - "אני מודה לבורא עולם על כוחות הנפש שנתן לי ולמשפחתי בכל התקופה הזו. בכוח החיזוק באומנה בבורא עולם יצאתי בריא ושלם בגוף ובנפש, מחוזק ומכשול באמונה וביטחון, ומתפלל ומייחל לעתיד טוב יותר. שמחינו כימות עניתנו. הייתה תקופה קשה אבל עברנו אותה. הלכתי לקבר של מרן הרב עובדיה זצ״ל ולכותל, וכעת הגעתי הביתה". לגבי שאר מורשעי פרשת הולילנד הוסיף שמחיוף כי הוא "מתפלל ומייחל לשחרורם המהיר בקרוב ממש״.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט הורתה בשבוע שעבר על שחרורו המוקדם של אליעזר מנחם שמחיוף, האסיר שהשתייך לקבוצת מורשעי פרשת "הולילנד". "זהו מאסרו הראשון של האסיר" כתבו חברי הועדה, "אשר הופגש עם נציג רש"א והוכנה עבורו תכנית טיפול שיקומית במסגרתם. הפרקליטות מצטרפת לעמדת רש"א וממליצה לשחרר את האסיר בהתאם לתכנית המוצעת".

על פי תנאי שחרורו, יתייצב במשטרה אחת לשבועיים, יעבוד במשרד מושקוביץ' ושות' בקביעות ובסדירות, ישהה במעצר בית בביתו בלילות החל משעה 22:00 ועד לשעה 6:00 בבוקר.

שמחיוף הורשע תחילה בשתי עבירות - קיבל מעד המדינה שבעה שיקים על-סך 95 אלף ₪. וקיבל מעד המדינה שני שיקים על-סך 70 אלף ₪ ופרט את הכסף בגמ"חים. סך-הכל שתי עבירות שונות של קבלת שוחד, אירוע כולל בסך כולל של 165,000 ₪. בתחילה נשפט ל-3.5 שנות מאסר, קנס של 300 אלף ש"ח וחילוט בשווי 165 אלף ש"ח. "פעל אך ורק מתוך חמדנות ורדיפת בצע כסף", כתב עליו השופט רוזן. אך בערעורו זוכה מעבירה של לקיחת שוחד, ובעבירה של הלבנת הון - עונשו הופחת בערעור לשנה וחצי בלבד.

למרות הרשעתו, המשיך שמחיוף לכהן כחבר מועצה בירושלים בתקווה לשינוי הגזירה בערעור בבית המשפט העליון, אך בהמשך הודיע על פרישה, וזאת כנראה לאחר שהבין שאפסו הסיכויים שיצא זכאי. שמחיוף פינה את מקומו בעיריה לאחר חמש שנים בעין הסערה.

ביום חמישי הקרוב ז' טבת באולם בית הכנסת "בית הרואה" רמות ד' ירושלים. בין השעות 7:30-9:30 בערב, יקיים שמחיוף אירוע הודיה על שחרורו.
אלי שמחיוף ניכוי שליש בית כלא הגרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד