כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שבוע אחרי ה-178 מיליון: אירוע לזכר חיה זיסל הי"ד

זה קורה הערב בבית שמש: שבוע אחרי הידיעה על כך שבית המשפט האמריקאי קבע כי האיראנים ישלמו 178 מיליון דולר פיצויים על רצח התינוקת חיה זיסל בראון הי"ד, שנרצחה בפיגוע רצחני בירושלים והיא בת שלושה חודשים בלבד - איירה רעננערט תרם וספר תורה יוכנס לישיבה בבית שמש לזכרה

חיה זיסל הי"ד והלוייתה. עיבוד: בחדרי חרדים
חיה זיסל הי"ד והלוייתה. עיבוד: בחדרי חרדים

הערב יתקיים מעמד הכנסת ספר תורה לישיבת נתיבות התורה בבית שמש לזכרה של התינוקת חיה זיסל בראון הי"ד שנרצחה בגיל שלושה חודשים.

לפני כשנה וחצי עת ירדו מהרכבת הקלה בירושלים נדרסה ע"י מחבל פעיל חמאס שאף לקח אחריות ושיבח את הפיגוע.

לפני כשבוע התפרסם ב'בחדרי' כי ארגון 'שורת הדין' הצליח בתביעה בארצות הברית לחייב את איראן לשלם למשפחה בראון, פיצויים על רצח הפעוטה בסך 178 מיליון דולר.

המעמד יחל בקבלת פנים לתומכי דאורייתא ברחוב נחל יעלה רמת בית שמש לאחמ"כ יצאו המונים מתושבי בית שמש ללוות את ספר התורה בשירה וזמרה יחד עם רבני העיר אל עבר הישיבה, דרך הרחובות נחל דולב, נחל איילון, נחל שורק, אל עבר ישיבת נתיבות התורה ברחוב נחל נחשון.

בסעודת המצווה ישתתפו גדולי ישראל ורבני העיר את המשא המרכזי צפוי למסור חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי.

כזכור בית המשפט האמריקאי קבע כי איראן תשלם 178 מיליון דולר למשפחת התינוקת שנרצחה באירוע הטרור בירושלים: התינוקת נרצחה בפיגוע טרור שאירע בגבעת התחמושת בתחנת הרכבת הקלה בירושלים בשנת 2014, כאשר מחבל חמאס דרס בזדון את חיה זיסל ברון, שהייתה רק בת שלושה חודשים. התינוקת נולדה אחרי שנים של צפיה, ונהרגה במקום.אביה שמואל נפצע, אמה יצאה ללא פגע.

משפחת ברון שלביתם חיה זיסל הייתה אזרחות אמריקנית, החליטה לצאת למאבק משפטי נגד הטרור בבית משפט בארה"ב.

התביעה שוגשה ע"י עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, מנהלת "שורת הדין", ארגון המנהל מערכה משפטית עולמית נגד הטרור. היא הוגשה נגד איראן ונגד סוריה, בנימוק שהן מממנות את פיגועי חמאס.
חיה זיסל בראון חיה זיסל ברון איירה רנרט רעננערט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד