כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אביב גפן מתקרב? "חרדים מתייחסים אלי יותר יפה מחילונים".

אופנת הביקורים בבני-ברק והסתחבקות עם חרדים לא פסחה על אחד מכוכבי העל של הבידור בישראל - איש אשר בעבר היה רחוק מאוד, מכל מה שמריח כיהדות אותנטית - עושה דרך אחרת, גם היא בעקבות הריח. של מאכלי השבת

גפן במעדנייה, עם הבלינצ'ס ביד
גפן במעדנייה, עם הבלינצ'ס ביד

כוכב הזמר הישראלי אביב גפן, הגיע הצהריים (שישי) לקנות מאכלים לשבת בעיר בני ברק. זה כבר הפך לנוהג קבוע אצלו, אבל אחרי שהתבטא בעניין אל מול מאות אלפי צופים בתוכנית בידור ושירה, רצינו לבדוק מה הסיפור.

אחרי שנים של התבטאויות מסעירות, לעיתים נגד עקרונות יקרים ומקודשים לשומרי תורה ומצוות, נראה שהכוכב הפופולרי מזה עשרים שנה בישראל, משנה קצת כיוון. תתפלאו, גפן רואה בדרך הזו - ההגעה לבני-ברק, התקרבות לדת. ליצנות, אולי? כך גם אנחנו חשבנו, אבל חברו מאשר ומפרט, ועל כך בהמשך.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה גפן רוכש הצהריים (ו') כמה מטעמים יהודיים, חלקם מסורתיים חלקם עדכניים, לשבת. מה בתפריט: בלינצ'ס, קיגל, חזרת (חריין), וסלטים. מי שפינק את הזמר הוא וייס ממעדניית "שאבעס".
גפן בשיחה עם המשמש של הרבי מקליוולנד אומר "מתקרב לדת"

לקוחות סטנדרטיים יותר, תושבי בני ברק, ששהו בחנות הבחינו בהתרחשות יוצאת הדופן. חלקם הכירו את האיש ואף דרשו בשלומו, אך רובם שמעו את שימעו באותם רגעים. גפן סיפר לסובבים כי הוא מתקרב לאוכל של הדת ואחרי זה לדת.

ל'לייבל'ה' נודע כי גפן הפך את ההגעה בימי שישי לבני ברק לקנות אוכל יהודי לשבת, בעיקר חלות ממאפיית ויזניץ - לנוהג קבוע. לפני כמה שבועות סיפר גפן בתוכנית מוזיקה בערוץ 2: "בבני ברק מתים עלי, אני מגיע מידי שישי למאפיית ויזניץ כולם עלי, דתיים, חרדים".

היום, הוא מרחיק לכת הרבה יותר. אביב גפן אומר לכתב 'בחדרי': "אני נוהג לקחת את בני דילן בימי שישי לבני ברק, שם אנחנו קונים מאכלים יהודים לשבת. אני מתקרב לדת דרך האוכל היהודי". וכאן מטיל גפן פצצה, "חרדים מתייחסים אלי יותר יפה מחילונים". סתם ולא פירש.

ניסינו להבין קצת יותר, אז פנינו לחיים גיטלר חברו הטוב של גפן, שמלווה אותו בביקורים בבני ברק. גיטלר אומר לבחדרי חרדים: "אני ואביב מכירים הרבה שנים. לפני חצי שנה כשנולד לאביב בן, ישבתי איתו ועם אישתו, הסברתי להם על חשיבות מצוות ברית מילה. אביב מצידו הסכים, ואכן ערכנו את מצוות ברית המילה אצל דוקטור גונן".

"אביב סיפר לי שאישתו מדליקה נרות, ומקפידה על שמירת שבת. והיא זו שדחפה אותו גם להתקרב לדת, ואכן הוא מרבה להגיע מידי שישי לבני ברק שם אנו עורכים קניית מאכלים, ודרך זה הוא מתקרב לדת".

לסיום הוא מספק לנו זווית ראייה 'מבחוץ' על "הבניברקים": "אתה יודע מה זה בני ברק, תוך דקה הסתובבו שמועות שגפן במעדניית "שבעאס", רבים הספיקו להגיע ולהתגודד סביבו".







אביב גפן כוכב בידור מתקרב לדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד