כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סערה בביה"ס החיפאי: הילדות מחו וראש העיר ניסה להימלט

עשרות ילדות בית הספר "נתיבות משה" זעקו במחאה נגד ראש עיריית חיפה יונה יהב, שניסה להימלט מהקריאות - אך ללא הצלחה • חבר המועצה מיכי אלפר ל'בחדרי חרדים': "הדרה ואפליה על רקע אמוני"; ומה מגיבים בלשכת ראש העיר?

יונה יהב, צילום: פלאש90
יונה יהב, צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

מתחילת שנת הלימודים, זה כחמישה חודשים, ילדי בית הספר 'נתיבות משה' בחיפה נאבקים כמידי יום על מקום ללימודים - במשך כל החודשים הללו הם ממשיכים להגיע בכל בוקר לבניין הרעוע והמסוכן בו הם נאלצים ללמוד.

הבוקר (שני) המתינו ילדות המוסד ל"אויב" המרכזי שלהם, ראש עיריית חיפה יונה יהב, עם שלטים וסיסמאות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי יהב הגיע לאזור בית הספר כדי להשתתף בטקס פתיחה של מעון 'אמונה' החדש בקרית שמואל.

הילדות הקטנות יצאו לרחובה של עיר והמתינו ליהב שיבוא - "ראש העיר, למה אין לנו בית ספר"? הן זעקו. יהב עצמו, שלא רצה להיתקל בזעקותיהן של הילדות, הגיח למקום האירוע דרך דלת צדדית, אך למרות זאת קולות הילדות גברו, והוא שמע היטב את הזעקות נגדו.



בשיחה עם הורי התלמידים הם אומרים ל"בחדרי חרדים" כי "אנחנו מאשימים את שר החינוך נפתלי בנט ואת ראש העיר יהב שיחדיו פועלים נגד הילדים והילדות שלנו". לדבריהם, "השניים חברו יחדיו להנציח את המצב הקשה שבו ילדינו נאלצים ללמוד. בנט מצדו טוען כי רק יהב יכול לפתור את המשבר על ידי הקצאה, ואילו יהב מעכב את ההליך ומחזיר את הגלגל למשרד החינוך".

חבר מועצת העיר מיכי אלפר, שמוביל את מאבק ההורים אמר הבוקר ל"בחדרי חרדים" כי "כדור שלישי לשואה אני נזהר לא להשתמש בביטויים שמזכירים את אותה תקופה ארורה, אבל אין ספק שאנחנו עדים היום בחיפה לסיטואציה נוראה של אפליית הילד החרדי במטרה לגרש אותנו מהעיר". לדבריו של אלפר, "המציאות הזו של אפליה והדרה חסרת חמלה על רקע אמוני מזכירה תקופות אפלות בהיסטוריה. אנחנו נילחם מלחמת חורמה נגד ראש העיר שמוביל את המגמה הזו, הוא לא ראוי לתפקיד".

תגובת לשכת ראש העיר ל'בחדרי חרדים': "ראש העיר הציע מספר פתרונות ריאליים והוגנים לבית הספר "נתיבות משה", אך לצערנו בעידודן של גורמים פוליטיים כל ההצעות נתקלו בסירוב מוחלט". בלשכה הוסיפו עוד כי "מי שמוביל את קו הסירוב להגיע לפתרון ועושה שימוש ציני ופוליטי על גבם של ילדי בית הספר הוא חבר מועצה מתוסכל שמזה חודשים מבקש לגרור את הציבור למאבק עבור המשכורת האישית שלו. זו לא הדוגמא הראשונה בה הוא מבקש לקדם את ענייניו האישים על חשבון תלמידי החינוך החרדי, אך מאבקיו האישים לא יסיתו אותנו מלפעול למען כלל הציבורים בעיר חיפה ובתוכם הציבור החרדי".
יונה יהב מיכי אלפר חרדים בחיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד