כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תיעוד בלעדי: הוועדה הסודית של החרדים וברקת נתפסה על חם

הערוץ החשאי שנחשף ב'בחדרי' • במשך חודשים הם הכחישו, הפגישות נערכו בחשאי וההסכמות לא פורסמו. כעת, הם 'נתפסו על חם' במקלט צדדי בבניין הכנסת • צפו בתיעוד וידאו בלעדי מהפגישה החשאית בין הצוות הסודי החרדי לצוות החילוני

תיעוד בלעדי: הוועדה הסודית של החרדים וברקת נתפסה על חם

הערוץ החשאי שנחשף ב"בחדרי" • במשך חודשים הם הכחישו, הפגישות נערכו בחשאי וההסכמות שנסגרו בחדרי חדרים לא פורסמו. כעת, הם 'נתפסו על חם' ואין יותר תירוצים.

"בחדרי חרדים" חושף הערב (שני) תיעוד בלעדי מהפגישה החשאית בין צוות המשא ומתן הסודי של "דגל התורה" לצוות הסודי של ראש העיר ירושלים ניר ברקת.

כזכור, לפני כחודש נחשף ב"בחדרי חרדים" כי קיים ערוץ חשאי בין אנשי "דגל" לאנשי ברקת, בו מגיעים הצדדים בשקט בשקט להסכמות, כאשר הכל נסגר ונתפר בחשאי.

הערוץ החשאי קיים למרות מחאת השבת והיחסים הלכאורה מתוחים בין הנציגים החרדים בירושלים לראש העיר ברקת. הוועדה הסודית שנחשפה ב"בחדרי חרדים" מבוססת על נציגי 'דגל התורה' בעירייה - אליעזר ראוכברגר, יצחק פינדרוס וישראל קלרמן, ח"כ יעקב אשר, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ויועץ ראש העיר אברימי קרויזר.



כאמור, במשך חודשים הכחישו הצדדים את דבר הערוץ החשאי, אך הערב מגיעה ההוכחה החותכת לקיומו. ל"בחדרי חרדים" נודע כי הערב נערכה פגישה סודית נוספת בין הצדדים, הפעם במרחב מוגן צדדי בבניין הכנסת, זאת במטרה להתרחק מהמצלמות, ובה נדונו נושאים הקשורים לשכונות המעורבות בירושלים.

בתיעוד מהפגישה החשאית, שנערכה כאמור במרחב מוגן צדדי בכנסת, ניתן לראות את ח"כ יעקב אשר, חברי המועצה - יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, יועץ ראש העיר אברימי קרויזר ועוזרת המנכ"ל. עוד ניתן לראות כי על השולחן הונחו מפות של שכונות מעורבות ונערכו דיונים בנושא.

חברי הערוץ החשאי בכנסת, הערבצילום: חברי הערוץ החשאי בכנסת, הערב
חברי הערוץ החשאי בכנסת, הערב

הסיבה שהפעם הפגישה נערכה בכנסת נעוצה בכך שח"כ אשר ביקש להישאר בבניין הכנסת בעקבות הצבעות במליאה בהן הוא חייב להיות נוכח. המהלך הזה עלה למשתתפים ביוקר וסיפק הוכחה חותכת לערוץ הסודי.

כאמור, "בחדרי חרדים" חשף על קיומה של הוועדה הסודית המתנהלת מתחת לראדר, כמידי שבוע – קרוב לחצי שנה. הערוץ החשאי הוקם לאחר הפגישה הדרמטית שנחשפה ב"בחדרי חרדים" בין ראש העיר ברקת לרבני 'דגל התורה', הגר"י אפרתי, הגר"ב סולוביציק וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן.

היה נראה כי בעקבות מאבק השבת בבירה, שנחשף ב"בחדרי חרדים", חלה מתיחות בין הצדדים, אולם כעת מתברר כי מתחת לפני השטח העסקים מתנהלים כרגיל.

אותה פגישה בין ברקת לרבנים פתחה ערוץ חשאי וקבוע בין 'דגל התורה' לבין מי שהיה עד אז "אויב החרדים" ודגל התורה - ראש העיר ברקת. הצוות נפגש מאז ועד היום פעמים רבות, במטרה לפתור מתחת לפני השטח את בעיות המגזר החרדי בעיר, הן בנושא הדיור וההשתלבות בשכונות מעורבות והן בנושאי חינוך ורווחה. הפגישות אורכות בדרך כלל כשעתיים וחצי.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הצוות הסודי הוקם בתנאי שחבריו לא ידליפו מידע לכלי התקשורת, והוא מתכנס בדרך כלל בלשכתו של מנכ"ל העירייה אמנון מרחב. על משתתפיו הקבועים נמנים מנכ"ל העירייה מרחב, ח"כ יעקב אשר, יועץ ראש העיר אברימי קרויזר, ונציגי 'דגל התורה' במועצת העיר, יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן.

הגוף הסמכותי שמפקח על הצוות הסודי, הוא כאמור ועדת הרבנים של המפלגה שפגישתה באישון ליל עם ברקת, פתחה את הערוץ המסתורי והדרמטי ששינה את היחסים בין 'דגל התורה' לברקת, ולטענת הנציגים הועילה רבות למען המגזר החרדי בעיר.

כתוצאה מהדיאלוג החדש עם ברקת, הנציגים החרדים ב'דגל התורה' יצרו מציאות חדשה בשטח, שבה הם שוקלים בכובד ראש את התקפותיהם נגדו והכל נעשה באופן מחושב. לא על הכל תוקפים ומשמיצים בפומבי, ולא על כל חילול שבת רצים לאלתר לכלי התקשורת.

גם הערב, לאחר התיעוד של הפגישה החשאית, פנינו לאחד המשתתפים בה. תגובתו: "לא מכיר כזו פגישה".
יעקב אשר פגישה חשאית ניר ברקת ערוץ חשאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד