כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרטי הטבח המחריד במגדל נחשפים; נטל סכין ורצח את בנו הפעוט

כתב האישום שהוגש היום נגד נדב סלע מגולל את הפרטים המזוויעים של הטבח המחריד במגדל • במהלך מסע הטירוף התחננה רעייתו על חייה ועל חיי ילדיה וילדי השכנים ניסו להימלט דרך החלון • "שלף את בנו בן ה-8 חודשים מהמיטה ושיסף את גרונו"

הרוצח הנתעב נדב סלע היום בבית המשפט. צילום: דוברות המשטרה
הרוצח הנתעב נדב סלע היום בבית המשפט. צילום: דוברות המשטרה

חודש לאחר הרצח, כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד נדב סלע (28) ממגדל, שרצח את אשתו דור כרסנטי, את ילדיו בנימין בן 8 חודשים ויוסף בן השנתיים, וכן את בן השכנים נחמן עתיה בן ה-11.

מי שקיווה למצוא תשובה לשאלה הקשה מדוע ביצע את הרצח הנורא והאכזרי, יישאר ללא מענה. בדרך כלל, עם הגשת כתב האישום נחשף המניע, אולם במקרה המזעזע הזה, השאלה נותרה באוויר. למה אדם נורמטיבי לכאורה, מחליט בצהרי שבת לרצוח את אשתו, ילדיו ואת ילדיו השכנים.

מעובדות כתב האישום עולה כי בשבת בה בוצע הרצח המחריד, החליט סלע להמית את אשתו, דור (23), בנו הפעוט בן השנה ועשרה חודשים, יוסף, בנו התינוק בן כעשרה חודשים, בנימין, וכן שני ילדי שכנים בגילאים עשר ואחת-עשרה, נתן ונחמן, אשר באו להתארח בביתו, לפי בקשתו.

בהמשך נטל סלע סכינים ממטבח ביתו ושיסף את גרונם של דור, נחמן, יוסף ובנימין ז"ל. בנוסף, דקר את נתן באזורים שונים בגופו ורק כשנתן התחזה למת, חדל סלע ממעשיו משום שסבר שהצליח להמיתו.

סלע לא חדל ממעשיו אף כשהקורבנות התחננו על חייהם ולא עזב את הבית עד שנחה דעתו שהצליח להמית את כל הנוכחים בו.

קרובי משפחת הנרצחים הגיעו היום לבית המשפט, בהם רווית כרסנטי, אמה של דור ע"ה, כשהיא מחזיקה בתמונות הנרצחים. "תסתכל בעיניים של הילדים. למה אתה לא מסתכל לי בעיניים?" צעקה לעברו של סלע - שהגיע לבית המשפט כבר ללא לבוש דתי - מגולח בכל ראשו וללא כיפה. "אנחנו פה ונישאר פה כדי לדאוג שעד יומו האחרון הוא יהיה בכלא ולא יפגוש בני אנוש. היה חשוב לי שהוא יראה את הפנים של הילדים. שיבין מה שהוא לקח. מאז אין אושר. הוא לקח לנו את החיים" אמרה אמרה של דור ע"ה.

נדב סלע, הכיר את נחמן ונתן עתיה מהמושבה מגדל וכן נהג להתפלל באותו בית כנסת אליו היו מגיעים במושבה. עקב הכרות הזו, נהג סלע להזמין את נתן אל ביתו בשבתות מידי פעם. בין היתר, הזמין הנאשם את נתן לבוא לבקר בביתו בשבת בו ניסה להרוג אותו.

בשבת בשעות הצהרים המוקדמות, נתן נענה להזמנה והגיע לבקר בבית משפחת סלע. באותו זמן היו בבית דור, יוסף ובנימין. סמוך לשעה 13:00 הצטרף גם נחמן לאחיו והגיע לבקר בבית. בשלב מסוים, מסיבה שטרם ברורה, החליט נדב סלע לרצוח את אשתו דור, בניו יוסף ובנימין, ואת ילדי השכנים נחמן ונתן.

וכך, סמוך לשעה 14:00 נטל נדב סלע סכיני שף ממטבח הבית, כאשר באותו זמן עמדה אשתו דור במטבח הבית ועסקה בהכנת סעודת השבת, בנימין ישן במיטת התינוק בחדר השינה ונחמן ונתן שיחקו בסלון הבית עם הפעוט יוסף.

הנאשם תפס את אשתו דור והחל לדקור אותה באמצעות הסכינים במקומות שונים בגופה וזאת במטרה להרוג אותה. דור התחננה בפני בעלה כי יחדל ממעשיו ואף ניסתה להתגונן מפניו, אך זה המשיך במעשיו ודקר אותה.

בזמן שדקר את דור, ניסו ילדי השכנים ששיחקו בסלון להימלט דרך חלון הבית אך ללא הצלחה. הנאשם המשיך וניגש לנתן והחל לדקור אותו באמצעות הסכינים במקומות שונים בגופו וזאת במטרה להמיתו. אחיו נתן התחנן בפני נדב שלא יפגע בו וניסה להתגונן אך נדב המשיך לדקור אותו.

בשלב מסוים, נתן העמיד פני מת בתקווה כי כך יניח לו, ואכן נדב סבר כי הצליח להרוג את נתן, הפסיק לדקור אותו והמשיך לעבר נחמן ובנו הפעוט יוסף שהיו בסמוך. הנאשם החל לדקור את נחמן ויוסף באמצעות הסכינים וזאת במטרה להמיתם.

נחמן התחנן בפני נדב סלע שלא יפגע בו, ניסה להגן על עצמו באמצעות ידיו, אך זה המשיך לדקור אותו במקומות שונים בגופו עד שהצליח להכניעו ולאחר מכן השליך את נחמן במורד גרם מדרגות המוביל למרתף הבית.

הנאשם ניגש לבנו הפעוט יוסף ושיסף את גרונו באמצעות הסכינים. לאחר מכן ניגש הנאשם לחדר השינה, הוציא את בנו התינוק בנימין ממיטת התינוק, שיסף את גרונו באמצעות הסכינים במטרה להמיתו.

במשך כל הזמן הזה, העמיד נתן פני מת, אך בשלב מסוים הזיז מעט את גופו. נדב שהבחין בכך, ניגש אל נתן ובעט בראשו כדי לוודא שהוא מת. בעקבות כך הפסיק נתן לזוז והמשיך להעמיד פני מת. כשנחה דעתו של הנאשם כי הצליח להרוג את כל הנוכחים בבית, ניגש לחדר השינה, החליף את בגדיו ונעליו ונמלט מהדלת האחורית של הבית.

נתן שמע את הנאשם עוזב את הבית ולכן קם, ניגש לגופתה של דור ושאל אותה האם היא חיה. משלא נענה, החל נתן לבכות, ניסה לצאת דרך דלת הבית הקדמית וכשראה שהיא נעולה פתח את החלון בכוח ויצא דרכו מהבית. נתן הלך מרחק של כמה עשרות מטרים עד לרחוב ראשי, שם עצר רכב שעבר במקום והזעיק עזרה.

לאחר שרצח את בני משפחתו ואת ילד השכנים, נדב סלע ברח לאחד המטעים בסביבה ושם נעצר. מאז, הוארך מעצרו מעת לעת עד להגשת כתב האישום החמור היום. במהלך הדיונים בבית המשפט בנצרת חזר ושוב ושוב על המשפט "אני חתול" ואף ירד על ברכיו בנסיון לדמות עצמו לחתול והוסיף "מבקש סליחה מאלוהים".

בדיונים הראשונים עוד הופיע עם כיפה לראשו, את בדיון האחרון זו כבר נעלמה. על פי חוות דעת שהגיש הפסיכיאטר המחוזי לבית המשפט בנצרת, לאחר שבועיים בהם שהה נדב סלע בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה, נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין.

עם הגשת כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז צפון, הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
נדב סלע הטבח במגדל רצח מזעזע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד