כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עובדי לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים פתחו בשביתה: "פועלים בתנאים מחפירים"

באו מים עד נפש: לאחר תקופה ארוכה בה לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים בירושלים פועלת בתנאים מחפירים, פתחו העובדים בשביתה והתייצבו בעיריית ירושלים • בנוסף, מהנדס שבדק את המבנה קבע כי המבנה שבו פועלת הלשכה - מסוכן

עובדי לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים פתחו בשביתה: "פועלים בתנאים מחפירים"

הבוקר (ג'), לאחר תקופה ארוכה בה לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים בירושלים - המשמשת אלפי משפחות חרדיות - פועלת בתנאים קשים, פתחו העובדים בשביתה והתייצבו בעיריית ירושלים. יו"ר המרחב בהסתדרות דני בונפיל הורה לעובדים לשבות לפחות עד ליום חמישי.

לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים החרדית בירושלים, ממוקמת ברחוב יחזקאל 27 - במקלט ציבורי, ללא חלונות וללא אוורור. מהנדס שבדק את המבנה קבע כי המבנה שבו פועלת הלשכה, מסוכן בשל ליקויי מערכת החשמל. חמור מכך, בימים האחרונים קרסה מערכת התקשורת ולא ניתן היה לעבוד כלל במקום.

לטענת העובדים, מזה עשור הם סובלים מתנאים מחפירים. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' לפני כחצי שנה, לדבריהם, בשל התנאים הקשים עליהם מידי פעם להעניק שירות בתוך תחנת אוטובוס סמוכה או בגינה סמוכה.

בלשכת הרווחה בשכונת הבוכרים פועלים למעלה משלושים עובדים ועובדות המעניקים שירות במקום מידי יום, כאשר לעשרה מהם אין מקום לשבת. הצוות המקצועי מעניק שירות לכ-1,000 קשישים, 1,800 ילדים, 1,300 בתי אב ומפעיל למעלה מ-40 תכניות טיפוליות לתושבי השכונה החרדית. כל זה כאמור, במבנה מסוכן ובתנאים מחפירים.

מדובר בלשכה הפועלת בשיתוף פעולה מלא עם התושבים, שחלקם אף מתנגדים למוסדות המדינה, על אף פרשת "האם המרעיבה", במהלכה אנשי הלשכה הותקפו על רקע אישי. "הלשכה אינה מכניסה כסף וגם לא תהילה תקשורתית, כואב לראות לאן אנחנו מתדרדרים במדינה ומי שסובל אלו האזרחים הפשוטים" אומר ל'בחדרי' אחד הפעילים בעניין.

כבר לפני חצי שנה, מנהלת הלשכה רותי שפירא שיגרה מכתב לראש העיר ניר ברקת ולמנכ"ל העירייה אמנון מרחב, והזמינה אותם ל'הרמת כוסית' לרגל השנה החדשה שתתקיים ב"בתחנת האוטובוס על יד הלשכה או בגינה הציבורית הסמוכה, שם אנו מקבלים קהל, ומקיימים שיחות הקשורות בנושאים רגישים ומורכבים". במכתב ציינה שפירא כי "עד היום לא טרח אף אחד מלשכת העיר לבוא לראות כיצד 'נותנים שירות' בתנאים מחפירים שכאלו: בימי החורף אנו באים וגורפים את המים המטפטפים על ראשנו, עם דליים לאיסוף המים, בקיץ אנחנו לעיתים 15 איש בחדר ללא פתחי אוורור ומקבלים פונים – וכל זאת, לתפארת עיריית ירושלים".

כאמור, בעקבות התעלמות העירייה מהפניות הרבות בעניין, החליטו הבוקר להשבית את פעילות לשכת הרווחה בשכונה והעובדים התייצבו בכיכר ספרא בבניין יו"ר הועד, כאשר הם נושאים שלטים "לשכה תת-קרקעית בתת-תנאים", "לא פשוט לתת שירות", "עד מתי נקבל קהל בעיר מקלט" ו"תקלטו, אנחנו במקלט". העובדים מבהירים כי לא יזוזו מהעירייה עד שימצא פתרון מיידי.

מפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי לאחר משא ומתן ארוך נמצא מקום 'זמני' בבניין מנהל הקהילתי בבוכרים עבור חמישה עובדים שאין להם מקום ישיבה במשרד, אולם ברגע האחרון - בעל המקום התחרט ולא הסכים להשכיר את המקום, היות ומדובר ב'משרד ממשלתי'.

חבר מועצת העיר יעקב הלפרין, אומר ל'בחדרי חרדים' כי יש תקציב מסודר למטרה חשובה זו. "מבחינת כולם זה נמצא בסדר עדיפות גבוה מאוד". גם לדבריו, המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל לעובדים וכן למקבלי השירות. "מדובר באיזור שנותן מענה בעיקר לשכונות עם אוכלוסיה חרדית, ואי אפשר לשכור מקום באיזור מרוחק, מה שמצריך נסיעה - וכאן הקושי הגדול.

"עד לרגע זה, כל הנסיונות של העירייה וכן של מנהלת הלשכה רותי שפירא, טרם נמצא מקום מתאים באיזור", כאשר יש צורך ברשיונות הפעלה ועוד שלל אישורים. "בנתיים יש איזה פתרון באופק, אבל גם אם הוא יצא לפועל, הלשכה תעבור לשם בעוד שבעה או שמונה חודשים. מדובר בשלד בניין שצריך לעבור שיפוץ רציני". ומה יקרה בתקופה ארוכה זו? "מנסים למצוא שני דירות או משרדים, שהעובדים יתפצלו ויעבדו משם במהלך החודשים הקרובים".

בעיריית ירושלים אומרים בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "מינהל התרבות יחד עם מינהל הרווחה פועלים בשעות אלה במשותף על מנת להסדיר מקום חלופי אחר בהקדם האפשרי, כדי לספק מענה לצרכי הרווחה החרדית בירושלים".











לשכת הרווחה שכונת הבוכרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד