כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נתניהו הודיע לשרי הקבינט: לא תהיה בניה מחוץ לשטח הבנוי

ראש הממשלה נתניהו אישר אתמול הקמת מאחז חדש לתושבי עמונה, אך הודיע לקבינט על הסיכומים אליהם הגיע עם נציגו של טראמפ - שמפתיע עם מחויבות להליך השלום עם הפלסטינים • בלי מאחזים חדשים, ובלי בניה מחוץ לגושים הבנויים

ראש הממשלה נתניהו, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו, פלאש90

לצד ההודעה אמש (חמישי) על הקמת יישוב חדש לתושבי עמודה, עודכנו שרי הקבינט לגבי הסיכומים עם שליחו של טראמפ על הקפאת הבניה מחוץ לשטח הבנוי, ועל אי הקמת מאחזים חדשים.

על פי הפרסומים הבוקר, בין נתניהו לג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון, סוכמו ארבע עקרונות: ישראל תבנה בתוך השטח הבנוי הקיים, בצמידות אליו, או במקרים נדירים בצמידות לקו הבניה הקיים. בנוף, ישראל לא תקים מאחזים חדשים שאינם מוסדרים בחוק קודם לכן.

ראש הממשלה הצהיר כי הוא מכבד את ההחלטות מתוך "התחשבות בעמדותיו של הנשיא טראמפ כדי לאפשר התקדמות בתהליך השלום". יצויין כי הבכירים הישראלים מביעים הפתעה ממחויבותו של טראמפ להליך שלום בין ישראל לפלסטינים, לאחר שהיה נראה כי הנושא יידחק מסדר יומו.

אמש, לאחר הפרסום על הסיכום ליישוב חדש בשביל תושבי עמונה, הגיבו בבית הלבן בהסתייגות על ההודעה. "הנשיא טראמפ הבהיר הן באופן פומבי והן בשיחות פרטיות את דאגותיו בנוגע להתנחלויות. כפי שהממשל הבהיר - בעוד שקיומן של התנחלויות אינו מכשול לשלום, בניה נוספת ובלתי מרוסנת אינה מקדמת את השלום", נמסר. "הממשלה הישראלית הבהירה כי מעתה ואילך, בכוונתה לאמץ מדיניות אשר לוקחת את דאגותיו של הנשיא בחשבון".
נתניהו טראמפ בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד