כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ועד לענייני זיוף

'ועד הרבנים לענייני צדקה' זייף תמונה של הגר"ח קנייבסקי ושתל נייר משלו, במקום הנייר המקורי של 'קופת העיר'

זיוף. מימין, התמונה המקורית. משמאל,  פוטו-מונטז'
זיוף. מימין, התמונה המקורית. משמאל, פוטו-מונטז'

כל גוף צדקה משתדל להתהדר בהמלצתם ובעידודם של גדולי הדור, שאף מתפללים לישועה עבור התורמים. בכל תקופה של מגביות, מתפרסמות תמונות בהם נראים גדולי הדור מתפללים עבור נדיבי הקופה או הוועד.

השנה, יכלו המוני בית ישראל לראות את תמונתו של הגאון רבי חיים קנייבסקי מעתיר בתפילה ליד הכותל המערבי, כשבידו מונחת רשימת התורמים עבורם הוא מתפלל. הגר"ח אחז בידו נייר מקומט עם רשימת תורמים של 'קופת העיר'.

התמונה צולמה על-ידי הצלם החרדי שוקי לרר.

אולם בפרסומים של 'ועד הרבנים לענייני צדקה בארה"ק', מופיעה תמונה מאותו מעמד, אך מזווית אחרת. למרבה הפלא, בידו של הגר"ח נמצאת דווקא רשימת תורמים של 'ועד הרבנים'.

לא צריך להיות מעצב גרפי בכדי להבחין כי נעשה פה זיוף, וכי הרשימה של 'ועד הרבנים' הושתלה באמצעות תוכנה גרפית, בעיבוד פוטו-מונטז' פשוט.

בתמונה שמציג 'ועד הרבנים' בפרסומיו, נראה גם הצלם שוקי לרר, כשהוא מצלם את התמונה מהזווית הראשונה, בה נראה ברור כי הגר"ח מחזיק נייר של 'קופת העיר'.

מעדויות אנשים שעמדו בסמוך עולה בצורה ברורה, כי הגר"ח אחז בידו רק דף אחד - הדף של 'קופת העיר'.

בשיחה עם 'ועד הרבנים' הפנו אותנו לאחראי על תחום ההפקות והגרפיקה, שהזדהה בשם בדוי "משה מרקוביץ". הנ"ל לא ניסה להסתיר את מורת רוחו מפרסום הידיעה, והתבטא בשפה נלוזה וחריפה. הוא טען, כי דווקא 'קופת העיר' הם אלו אשר זייפו ושתלו נייר מטעמם.

אולם כאמור, מעדויות של אנשים שהיו במקום עולה ברור, כי הגר"ח החזיק בידו אך ורק נייר של 'קופת העיר'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד