כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גם אורנג' רוצה הכשר

אורנג' הציגה לוועדת הרבנים מכשירים חסומים. הוועדה דחתה אותם. בקרוב תשוב ותציג מכשירים נוספים

רוצים הכשר. חותמת הכשרותצילום: מנח זרקא
רוצים הכשר. חותמת הכשרותצילום: מנח זרקא

חברת אורנג', החברה האחרונה שעדיין לא הציגה לציבור החרדי מכשירים בהכשר וועדת הרבנים לענייני תקשורת, מנהלת משא ומתן מזה מספר חודשים עם וועדת הרבנים, במטרה להציג מכשירי טלפונים סלולאריים העונים על דרישות הוועדה וחסומים לשירותים שנאסרו על דעת הרבנים.

אורנג' היא החברה ההאחרונה המתכוונת להציג מכשירים כשרים. כזכור, לפני למעלה משנה הוכרז חרם כולל על כל חברות הסלולר, לאחר שאלו סיפקו שירותי תוכן שפגעו בציבור החרדי. בעקבות החרם, הופסקה כליל הפעילות השיווקיות של החברות, וכל העיתונים החרדיים נמנעו מלהכניס מודעות פרסום של החברות.

מהלך זה פגע קשות בהיקפי הפרסום במגזר החרדי, משום שחבורת הסלולאר,הנחשבות למפרסמות גדולות מאוד במגזר הכללי, לא היו פעילות כלל במגזר החרדי.

'מירס' הייתה הראשונה שהציגה לציבור החרדי מכשירים כשרים, והיא עשתה זאת במהלך משותף עם איש העסקים ר' מרדכי אלבוים.

בשלב מאוחר יותר, ניסו גם 'פלאפון' ו'סלקום' להציע מכשירים כשרים ואף הציגו לוועדת הרבנים מכשירים חסומים, אולם קבלת ההכשר נדחתה שוב שוב, על-פי הוראת בית-דין שקבע, כי ל'מירס' ניתנה בלעדיות עד שתמלא את מכסת המכשירים שנקבעה מראש.

בחודשים האחרונים הבינה אורנג' כי לא תוכל להישאר מחוץ למערכה על הציבור החרדי, ולכן ניהלה מגעים עם מנהל וועדת הרבנים במטרה לקבל את ההכשר למכשירי החברה.

עוד נודע, כי 'אורנג'' הציגה בפני הוועדה מספר מכשירים שלדעתה היו חסומים, אולם וועדת הרבנים דחתה אותם בטענה כי החסימה איננה עומדת בדרישות הוועדה.

משיחות עם גורמים המטפלים בנושא עולה, כי שיטת השידור של אורנג' ה-GSM, שונה משאר חברות הסלולר האחרות, ולכן נוצרו קשיים טכנולוגיים להצגת מכשירים כשרים.

בשיחה עם אחד הרבנים המטפלים בנושא הוא אומר: "יש בעיה לאורנג' עם ה-GSM. הם לא מצליחים להביא מכשיר מנוטרל. הם הביאו מכשירים לוועדה, אבל התברר שזה לא מנוטרל. זה חוסר יכולת, לא חוסר רצון".

גורם אחר המטפל בנושא אומר: "אורנג' ניגשו באופן רציני לענין והשקיעו בכך הרבה מאד כסף וזמן עבודה. הם היו אמורים לצאת לשוק לתחרות הוגנת כמו שאר החברות, אבל נתקלו בקשיים טכנולוגיים איך לעשות את החסימה כמו שהוועדה הדורשת. מדובר על קשיים בגלל מערכת הנדסה שונה. הייתה התקדמות יפה ואני מקווה שבקרוב יבוא לידי פתרון".

למרות זאת, בימים הקרובים עומדת החברה להציג לוועדת הרבנים מכשירים שעברו בדיקות קפדניות וככל הנראה, יתאימו לדרישות הוועדה. כך גם על פי תגובת דוברת אורנג', יעל יהודה, שאומרת ל'עניינים': "אורנג' מאמינה ומקווה כי בימים הקרובים תוכל להציע לציבור מכשירים בהכשר וועדת הרבנים".

באם אכן תקבל אורנג' את ההכשר, צפוי מאבק איתנים בתחרות בשוק הסלולר במגזר החרדי. עוד בתקופת טרום החרם, השקיעה אורנג' בהיקף נרחב בפרסום למגזר החרדי, וכך גם צפוי להיות עם קבלת ההכשר. מה גם, שהתקופה הארוכה בה אורנג' לא נהנתה מחותמת ועדת הרבנים, היא נפגעה מנטישת לקוחות לטובת החברות שהציעו מכשירים כשרים, ובכדי להשיב אליה את לקוחותיה, היא תצטרך להשקיע מאמצים שיווקיים כבירים.


באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד