כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בפוניבז' ובבעלז הכל כרגיל

הודעה רישמית וחגיגית: הידיעות על פוניבז' והסכם גור-בעלז הם עורבא פרח. ומה היה מאחורי הקלעים

התמונה אמיתית, הסיפור לא
התמונה אמיתית, הסיפור לא

אם יש גולשים שעדיין לא קלטו את זה, אז הנה לכם הודעה רשמית של מערכת האתר: הידיעות על הסכם השלום בין גור לבעלז, כמו גם עזיבתו הצפויה של הגר"ש מרקוביץ את ישיבת פוניבז', היו ידיעות פורימיות. הלכה למעשה, בפוניבז' ובבעלז עסקים כרגיל ולא הושג עד כה שום סיכום שיוכל לשים קץ למחלוקת וליריבות החריפה.

עכשיו גם מותר לספר לכם קצת סודות מהחדר הפנימי ביותר של 'בחדרי חרדים'.

לקראת ימי הפורים, נערכה התייעצות של בכירי הכותבים באתר, כיצד לקדם את ימי הפורים. הצעות עלו וירדו, ובסופו של דבר הוחלט לפרסם מספר ידיעות מפוברקות, בנושאים שעומדים על סדר היום הציבורי, הפוליטי, במגוון התחומים אותם מסקר האתר מאז הקמתו.

גם כאן עלו וירדו מספר אפשרויות, והוחלט ללכת על אחד ממוקדי המחלוקת החריפים שידע עולם הישיבות – המאבק על השליטה בישיבת פוניבז', שיישאר, קרוב לוודאי עוד זמן רב בעין הסערה, וגם על נושא אקטואלי יותר - הבחירות העומדות בפתח. ואיך לא, על הפרשה בהא הידיעה שהסעירה ועדיין מסעירה את הציבור החרדי – פרשת הוצאת נציג בעלז, ישראל אייכלר מרשימת 'יהדות התורה'.

מספר ידיעות נוספות שהוכנו על-ידי הכותבים באתר, כבר עמדו להכנס לפרסום, אך לאחר שהתברר בשיחות מוקדמות עם הנוגעים בדבר, כי הן עלולות להסב להם או לגופים שהם עומדים בראשם נזק, הוחלט לגנוז אותן.

מיד עם העלאת הידיעות לאתר, החל מבול של תגובות מכל הסוגים והמינים. מתוכן התגובות התברר, כי חלק נכבד מהגולשים קיבל את הידיעות כידיעות אמיתיות, והגיב עליהם, כל אחד בדרכו וגישתו. חלק מהקוראים גם פנו אל מנהל האתר ואל חלק מהכותבים, בצורה אישית, עם טענות קשות וחריפות על פרסום הידיעות השקריות. "איך נפלתם? אתר שכל-כך מקפיד על אמיתות הידיעות, נפל בגדול!".

כל אחד מבין הפונים, גם ניסה להעריך ואפילו לקבוע את זהותו של האיש שהפיל את 'בחדרי חרדים' במלכודת, וכביכול, גרם לו להזדהות עם צד אחד במחלוקת בשתי הפרשיות.

לצד אלה גם היו חלק מהמגיבים, שתפסו מיד שמדובר בידיעות פורימיות, אך את תגובות אלו השארנו בארכיון התגובות.

ככל שחלפו השעות, הפורים כבר היה בעיצומו, ושתי הידיעות הפכו לשיחת היום בציבור החרדי. במהלך סעודת הפורים נשמעו ויכוחים קולניים על ידיעות אלו. אלו בכה ואלו בכה.

היה זה גם מבחן מעניין מאוד עבורנו, כדי לבחון את השפעת האתר על סדר היום במגזר החרדי.

התגובות וההתייחסות הרציניות לידיעות אלו, המשיכו לזרום בקצב מדהים, והותיר אותנו פעורי פה. וכמובן, עם צחוק מתגלגל, שאילץ אותנו לא אחת להחזיק את הבטן...

פורים דפרזים עבר, גם פורים דמוקפים חלף, אבל למרות ששחררנו מהארכיון את התגובות של כל אותם מגיבים שזיהו כי מדובר בידיעות פורמיות, נוכחנו לראות שהתגובות הרציניות ממשיכות להגיע.

כיוון שכך, ערכנו התייעצות בה הוחלט להודיע בזאת באופן רישמי: מורי ורבותי! הידיעות על ההסכם בפוניבז' ובין גור ובעלז הם עורבא פרח. לא היה ולא נברא.

עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו, ובא לציון גואל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד