כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ירה על יהודי ולא יועמד לדין

קונסטנטין רוחליס, צעיר יהודי מקייב ששיפץ את ביתו, הותקף בירי. המשטרה: התוקף לא יועמד לדין

קונסטנטין רוחליס. צילום: chabadua.org
קונסטנטין רוחליס. צילום: chabadua.org

קונסטנטין רוחליס, צעיר יהודי מקייב, שעמל על שיפוץ הריצפה בביתו ברחוב דרגומנובה 12 שבפרוורי קייב הותקף בידי שכנו באלימות רבה. למרות זאת, החליטה משטרת קייב כי התוקף לא יועמד לדין.

לצורך עבודת השיפוצים השתמש רוחליס במקדחה. העבודה הסתיימה בשעה 9:30 בלילה, ואז צלצל הפעמון. בדלת עמד השכן ניקולאי מלניק, שדרש מהצעיר לצאת אליו למסדרון, שם החל לצעוק עליו ולגדף אותו "אתם היהודונים (ז'ידי') נמאסתם עלינו עם השיפוצים שלכם". הוא תפס את קונסטנטין בגרונו, והדפו לעבר הקיר.

סיפר קונסטנטין: "תפסתי את ידו וסובבתי אותה והשתחררתי מלפיתתו. הוא שלף אקדח וכיוון לעברי. בנס הצלחתי לחמוק חזרה, כשהכדור שירה לעברי פגע בצורה קשה באזני. פגיעה של חצי סנטימטר שמאלה היתה מחסלת אותי!"

"מדובר באקדח שדרוש רשיון כדי להחזיקו, והוא מסוגל בהחלט להרוג", אומר כתב 'ידיעות אחרונות' בקייב, אדי דוקס.

המשטרה משום-מה לא רואה אסון בהתנהלותו של התוקף, ואף הדגישה כי האקדח נמצא ברשותו של מלניק ברשיון. "לא הוכח עדיין כי הכדור הוא שפגע ברוחליס. יתכן שרוחליס הוכה בידי מלניק ע"י האקדח עצמו...", אמר דובר המשטרה. זאת בניגוד לקביעת הרופא שניתח את רוחליס.

עורך-דין בכיר בקייב שניתח את הנושא אמר: "התנהגותה של המשטרה בנושא תמוהה ביותר, לנוכח העובדה שהתוקף שלף אקדח, במצב שבו לא היה נזקק לכל הגנה. דבר שכשלעצמו מפליל אותו, גם אילולא היה פוצע את הנתקף".

בקהילה היהודית חשים אי-שקט לנוכח מה שנראה כשיתוף-פעולה סמוי בין משטרת קייב לבין צעירים אנטישמיים מסוגו של מלניק.

קישורים:
מקור הידיעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד