כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

האדמו"ר מסקווירא במסע בגליל

האדמו"ר מסקווירא השתטח על קברי צדיקים, בלווית מאות חסידים. בחפ"ק 'הצלה ישראל' במירון קבע מזוזה

האדמו"ר מסקווירא אצל האדמו"ר מצאנז. צילום: מ. שטיין
האדמו"ר מסקווירא אצל האדמו"ר מצאנז. צילום: מ. שטיין



האדמו"ר מסקווירא השוהה בישראל התפלל הבוקר תפילת שחרית בבית מדרשו ברחוב דסלר בב"ב. מיד לאחר התפילה יצא בשיירה ענקית שכללה צי אוטובוסים ורכבים לכיוון טבריה, שם ערך תפילות בציון רבי מאיר בעל הנס, רבי עקיבא וכן אצל גדולי החסידות הקבורים בבית הקברות העתיק.

משם יצאו האדמו"ר ומלווי בשיירה למירון. תחילה הגיע האדמו"ר לקבוע מזוזה ולערוך לחיים בחפ"ק של 'הצלה ישראל', שהוקם לקראת ל"ג בעומר (ראה בהמשך).

משם עלה האדמו"ר לערוך תפילה מיוחדת בציון רשב"י. לאחר מכן קיבל האדמו"ר קויטלאך ממאות החסידים וערך 'טיש' בחצר הציון במשך שעה וחצי.

בשעות אחה"צ המשיך האדמו"ר לצפת. תחילה הגיע לבית העלמין העתיק, שם השתטח על קברי הצדיקים ובראשם האר"י הקדוש ואצל רבי פנחס בן יאיר זיע"א, שם ערך שבע הקפות.

משם המשיך האדמו"ר לטבילה במקווה האר"י, ויצא לתפילת מנחה ברוב עם בקלויז של חסידות טשרנוביל בצפת, שהאדמו"ר מסקוורא הוא נשיאו.

משם יצא האדמו"ר לביקור במעונו של האדמו"ר מצאנז בקרית צאנז בנתניה, שם שהה כמחצית השעה. עם בואו חזרה לבני ברק, הגיע לביקור בבית חמיו, האדמו"ר מוויז'ניץ.

האדמו"ר מסקווירא בחפ"ק 'הצלה'


התרגשות רבה אחזה במתנדבי 'הצלה ישראל' עם בואו של האדמו"ר מסקווירא לחפ"ק במירון. מיד כשהגיע האדמו"ר למירון, עלה לחפ"ק המוצב בחצר ציון רשב"י, על מנת לקבוע את המזוזה בפתח החפ"ק.

בביקור שערך האדמו"ר במקום, התלוו אליו בניו, נכדיו, וגבאיו האישיים. בכל העת ליוו אותו רבני סקווירא בירושלים, הרה"ג דוד נוישטט, הרה"ג אהרן בייער, ראש הקהל הרב אביגדור אסטרייכר ויד ימינו הרב שולם בער פישל. כמו כן התלווה אליו, מתנדב 'הצלה' מארה"ב, ר' יוסף קאפף, אשר הסביר לאדמו"ר את אופי הפעילות של המתנדבים.

האדמו"ר נכנס לחפ"ק המוצב בציון הרשב"י, בלוויית יו"ר הארגון ר' דוד גרינוולד, אחראי 'הצלה ישראל' בגליל הרב נחמן קליין ואחראי מתנדבים ארצי אלי פולק. ראשי הארגון סקרו באוזניו את הפעילות בכל ימות השנה וסיפרו על ההיערכות המקיפה להפעלת המוקד לרפואה דחופה מטעם 'הצלה ישראל' ו'קופת חולים מאוחדת' במירון.

האדמו"ר נתן את ברכת קודשו ואף הרים תרומה נכבדה להחזקת הארגון.

במהלך הביקור שתה הציבור לחיים עם האדמו"ר שליט"א ונתברכו על ידו. לאחר מכן נשאר האדמו"ר בחפ"ק זמן מה ושוחח עם ראשי הארגון על האבדן הגדול עם פטירתו של נשיא 'הצלה ישראל' הגאון רבי משה הלברשטאם זצוק"ל.

יצוין, כי בעת ביקורו של האדמו"ר במירון, התלוו אליו מאות חסידים מהארץ ומהעולם.

קישורים:
לאלבום תמונות בלעדי - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד