כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרב עמאר עושה סדר

הרבנות הראשית הפסיקה להכיר ברוב הגיורים והגירושין האורתודוכסיים שנעשו בחו"ל. רבנים בחו"ל זועמים

רבנים בחו"ל זועמים. הרב עמאר
רבנים בחו"ל זועמים. הרב עמאר

הרבנות הראשית לישראל החליטה שלא להכיר בגיורים ובגטין שבוצעו על-ידי מרבית הרבנים האורתודוכסיים בחו"ל. לאור ההחלטה הונחו בתי הדין הרבניים בישראל שלא להכיר בגיורים ובגטין שנעשו בעבר על-ידי רבנים מחו"ל, עד שאותם רבנים יעברו בחינות של הרבנות הראשית.

המדיניות החדשה אושרה על-ידי הראשון לציון הרב שלמה עמאר, המכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול.

משמעות ההחלטה החדשה היא, שגם יהודים שהתגיירו בחו"ל בגיור אורתודוכסי, ייאלצו לעבור גיור לחומרה בישראל, על מנת די שיוכרו בבתי הדין הרבניים כיהודים. כמו כן, נשים יהודיות שקיבלו גט בחו"ל ויבקשו להינשא בישראל, יידרשו לשוב ולבקש גט, אם את הגט אישרו רבנים אורתודוכסים שאינם מוכרים על-ידי הרבנות הראשית. .

לפי המדיניות החדשה, נדרשים רבני חו"ל להגיע לישראל ולהיבחן אצל הרכב של בית דין רבני כתנאי להכרה בגיורים ובגטין שהם עורכים. בית הדין, בו חברים שלושה אבות בתי דין, מונה על-ידי מועצת הרבנות הראשית.

כמו כן, הרבנים מחו"ל יידרשו לעבור השתלמות מעשית קצרה, שבמהלכה יצטרפו לדיונים בבתי הדין הרבניים וילמדו כיצד לכתוב את הגט.

למרות החלטה זו, המעוררת סערה גדולה בקרב רבני חו"ל, תמשיך הרבנות בישראל להכיר בגיורים ובגטין של כ-50 רבנים אורתודוכסיים בכירים. רבנים אלה לא יידרשו להגיע לבחינות בישראל.

עד כה נהגו בתי הדין הרבניים בישראל לאשר גיורים וגטין של מרבית הרבנים האורתודוכסים בעולם. . יחד עם זאת, הרבנות הראשית תמשיך להכיר בקידושין ובבירורי יהדות שנעשו על-ידי רבנים בחו"ל.

המדיניות החדשה כבר מעוררת, כאמור, מתיחות בין הרבנות הראשית לארגוני רבנים בארה"ב וברחבי העולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד