כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חול המועד פסח: שכונת 'מאה שערים' טובעת באשפה

השכונה הירושלמית הוותיקה מליאה באשפה, צחנה וסירחון שלא פונו מאז צאת החג. תושבי השכונה זועמים מאד. האחראי מטעם העירייה: "הם צודקים"

זבל ברחובות השכונה. צילום: רמות06
זבל ברחובות השכונה. צילום: רמות06

אשפה, צחנה, לכלוך, ועוד אשפה, זו התמונה הנחשפת למסייר בשכונת 'מאה שערים' בירושלים היום (ב). מתמונות שפורסמו בפורום 'בחדרי חרדים' עולה, כי לעיריית ירושלים יש כנראה דברים קצת יותר חשובים מאשר נקיון השכונה החרדית בחג הפסח.

התמונות, שצולמו אך לפני זמן קצר, מוכיחות כי שום פינה בשכונה לא נמלטה מאימת הסירחון וחידלון האחראים על הנושא. מצבורי אשפה ושקיות זבל נערמות מסביב לפחי האשפה ולעיתים אף משתרעות על פני רחוב שלם.

בשכונת 'מאה שערים' זועמים, ויצאים למלחמה בדרך המוכרת רק להם. 'פשקווילים' שהופצו היום בשכונה, תחת הכותרת "מחאה נמרצת", טוענים כי "עיריית ירושלים והממונה על הניקיון מונל כץ מתעללים בתושבי שכונת מאה שערים בהשאירם זבל וצחנה בשכונה בערב חג הפסח ולא עמדו בהבטחתם לפנות את האשפה.. על כן אנו דורשים את התפטרותו המיידית", בהמשך הפשקוויל פורסם מספר הטלפון של מר כץ, והתושבים נקראים לחייג אליו ולמחות בפניו על העוולה.

הפשקוויל שפורסם היום. צילום: רמות 06צילום: הפשקוויל שפורסם היום. צילום: רמות 06
הפשקוויל שפורסם היום. צילום: רמות 06

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם מר מונל כץ, האחראי הלוגיסטי על פינוי האשפה ברחבי העיר: בתשובה לטענות תושבי השכונה, ענה בפשטות: "הם צודקים, כל התלונות צודקות. יש עומס רב ואנחנו מנסים להתמודד איתו בפיזור כוחות. ממש עכשיו כבר עובדים במאה שערים ומתחילים בפינוי האשפה".

מדוע מתקבל הרושם כאילו בשכונות החילוניות הסתיימו עבודות הפינוי כבר אתמול בערב, שאלנו. וזה השיב: "זה לא נכון, זהו רושם מוטעה. אנחנו עובדים בכל השכונות, עם דגש מיוחד על השכונות החרדיות, שכן כמות האשפה שיצאה בימי החג האחרון היא ענקית, ומשפחה חרדית מייצרת הרבה יותר אשפה ממשפחה חילונית בחג הפסח".

מה לגבי הטענות שלא פיניתם אשפה בערב החג? כץ מכחיש בתוקף. "לא היה ולא נברא. עבדנו בערב שבת עד הרגע האחרון, בכל השכונות. אלו הם דברי הבל". והוא מבקש לסכם: "קל מאד להתנפל עלינו בשעת לחץ, צא לרחובות מחר בצהריים, תגיד לי אם תמצא גרם אשפה חריגה". נבדוק.

קישורים:
אשכול בנושא בפורום בחדרי חרדים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד