כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בורו פארק: בן 10 נפטר בפתאומיות

אסון בארה"ב: שלמה פילטשיק, חסיד קרלין בן 10, נפטר בערב שבת לאחר מחלה קצרה שנמשכה שבועיים. הוא התמוטט לפני השבת הקודמת ב'קעמפ', "נפטר בייארצייט של האדמו"ר על שמו הוא קרוי"

בורו פארק: בן 10 נפטר בפתאומיות
ברוך דיין האמת

טרגדיה בקהילה החרדית בבורו פארק. הילד שלמה פילטשיק (פילצ'יק), תושב השכונה ובן לחסידי קרלין, נפטר בפתאומיות לאחר שלפני כשבוע התגלתה אצלו בפתאומיות בעיה של אי-ספיקת נוזלים למוח.

המקרה החל לפני כשבועיים, אז התלונן שלמה ז"ל על כאבי ראש. הוריו וחבריו של הילד בן ה-10 לא חשדו בדבר, וטיפלו בתלונות כמקובל, באמצעות תרופות רגילות. בליל שבת שעברה, כששהה עם חבריו ב'קעמפ' מחוץ לניו יורק, הוא התמוטט לפתע ואיבד את הכרתו.

רופא שהיה במקום ובדק אותו הודיע שמצבו חמור, ובשל כך הוזנק למקום מסוקר שלקח את הילד מחוסר ההכרה לבית חולים. שם, לאחר אבחון מהיר, התברר כי הוא סובל מאי-ספיקת נוזלים למוח, ולדברי הרופאים הוא הגיע לבית החולים בשלב מאוחר מאד, וסיכוייו קלושים.

שלמה, שנותר מחוסר הכרה, נלחם על חייו במשך כל השבוע. למרבה הצער, למרות סימני תקווה קלושים שבצבצו במהלך השבוע, מחלתו הכריעה אותו, ובערב שבת הוא השיב את נשמתו לבוראו.

הילד שנפטר הוא בנו של הרב יוחנן פילטשיק, משגיח בישיבת קרלין-סטולין בבורו פארק, ו'ראש החבורה' של החסידים במקום. הסבא, ר' מאיר פילטשיק נחשב לאחד החסידים המקורבים ביותר לאדמו"ר.

בחסידות קרלין קושרים בין הילד שנפטר לבין האדמו"ר ר' שלמה זצ"ל מקרלין, על שמו הוא היה קרוי. "הילד נפטר ביום ו', כ"ב בתמוז שהוא יום היארצייט של האדמו"ר ר' שלמה", אמר ל'בחדרי חרדים' איש החסידות וידיד המשפחה. והוא מוסיף: "כמו האדמו"ר, שנפצע מירי ונפטר לאחר שבועיים מפצעיו, כך גם הילד סבל ממחלתו במשך שבועיים עד שנפטר. אין ספק שיש פה קשר ישיר ומעורר מחשבה".

הלווייתו של הילד שלמה פילטשיק ז"ל התקיימה בערב שבת בבורו פארק.

ברוך דיין האמת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד