כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

למה בש"ס רועדים מבחירות?

למרות ההצהרות הפומביות כי ש"ס אינה חוששת מבחירות, במפלגה מבועתים מהמחשבה לצאת למערכה כזו. ולא בגלל החשש מירידה צפויה במנדטים. ש"ס תצטרף לכל ממשלה שתקום. נקודה

הגר"ע יוסף בעצרת בחירות של ש"ס
הגר"ע יוסף בעצרת בחירות של ש"ס

הודעתו של אהוד אולמרט כי יתפטר מראשות הממשלה לאחר שייבחר לו מחליף (או מחליפה) בפריימריס של מפלגת קדימה, הציבו את תנועת ש"ס במקום החביב עליהם מאוד, אליו התגעגעו ימים רבים: לשון המאזניים - המפלגה שתקבע מי ירכיב את הממשלה. שכן אם תחליט ש"ס שלא להצטרף לממשלה החדשה בראשות הנבחר (או הנבחרת) החדש שתבחר 'קדימה', המשמעות תהיה, ככל הנראה, פיזור הכנסת והליכה לבחירות חדשות.

אבל מה יעשו בש"ס אם בפריימריס של מפלגת 'קדימה' תזכה שרת החוץ הכושלת ציפי ליבני? בכירים בש"ס הבהירו כבר כי יעדיפו לראות את שר התחבורה הניצי יותר, שאול מופז, בראשות 'קדימה', אך יחד עם זאת הם אינם פוסלים ישיבה בממשלה בראשות ציפי לבני, למרות היותה אישה.

הסיבה?

למרות ההצהרות הפומביות כי ש"ס אינה חוששת מבחירות, במפלגה מבועתים רק מהמחשבה לצאת למערכת כזו - והחשש הוא לא רק בגלל ירידה צפויה במספר המנדטים.

מה שיותר מטריד את ראשי התנועה הוא גילו המתקדם של הגר"ע יוסף. במפלגה חוששים כי נשיא התנועה לא יוכל לשאת במעמסה המיועדת לו: תפקיד מרכזי בקמפיין המפלגה, השתתפות בעצרות בחירות כדי לשכנע את המצביעים להגיע לקלפיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד