כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נפגשו: המרכזית, המאוחדת ושלומי אמונים

לאחר כיפופי ידיים והפרחת שמות מועמדים חלופיים כבלוני-ניסוי, נראה כי כל פלגי 'אגודת ישראל' השלימו עם מועמדותו של מאיר פרוש. בפגישה שנערכה היום השתתפו ליצמן, זייברט, פרוש, פולק ועוד

השלמה. פרוש, ליצמן והלפרט
השלמה. פרוש, ליצמן והלפרט

לקראת הבחירות המוניציפאליות הקרבות, נערכה היום (א) פגישה רבת משתתפים שדנה בנושאים שונים, בעיקר במתרחש בגזרת ירושלים. הנושאים שנדונו בפגישה, כמו גם הסיכום, הם רק הטפל. העיקר: זהות המשתתפים שהתכנסו, סוף סוף, בחדר אחד.

יעקב ליצמן, יוסף קופרברג וחנוך זייברט – מטעם הסיעה המרכזית (גור). הרב מנחם פרוש, בנו מאיר ויהושע פולק – מטעם שלומי אמונים. חיים מאיר כץ ופייבוש מילר – מטעם הסיעה המאוחדת (ויז'ניץ). כולם התקבצו ובאו לאחר שהבינו כי אין מנוס משיתוף פעולה.

המפגש התקיים במשרדו של הרב מנחם פרוש בירושלים.

בפגישה עצמה לא חודש הרבה. היו בה חילופי האשמות, ויכוחים על מיקומים ברשימה לעירייה, דיונים קצרים אודות רשימות המתגבשות ביתר ערי הארץ, וכמה נאומים קצרים. אך כאמור, הבשורה הגדולה היא עצם קיומה של האסיפה, והמציאות החדשה בה הצדדים מחליפים דעות ומסרים פנים מול פנים, ולא רק מעל גבי העיתון.

באופן רשמי הוחלט על הקמת 'ועדת שלושה', בה יכהנו מאיר פרוש, חנוך זייברט ופייבוש מילר. כפי שניתן ללמוד מהשמות, הוועדה תסדיר בעיקר נושאים השנויים במחלוקת בין המרכזית לשלומי אמונים ובין האחרונים למאוחדת.

עוד סוכם, כי בשבועות הקרובים ייפגשו גורמים מכל הדרגים משלוש הסיעות, וילבנו בשיחות פתוחות נושאים העומדים על סדר היום.

וכך, כצפוי מראש אך מוקדם הרבה יותר מהתחזיות, נראה כי (כמעט) כל פלגי אגודת ישראל השלימו סופית עם מועמדותו של פרוש לראשות העירייה, וכעת הם מתאימים את עמדותיהם למציאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד