כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ירושלים: לקראת שבת צפויה הודעה - אין עירוב!

עקב ההתנכלויות לעירוב: וועד העירוב המהודר, רבני השכונות והעדה החרדית עומדים להודיע על איסור טלטול בשבת בין השכונות. המשמעות: אין לסמוך יותר על העירוב המרכזי המחבר את כל העיר

פועלים לתיקון 'העירוב המהודר' שניזוק
פועלים לתיקון 'העירוב המהודר' שניזוק

בהתייעצויות משותפות לכל האחראים על העירובין בירושלים - וועד העירוב המהודר, העדה החרדית ורבני השכונות בעיר - הוחלט להודיע לראשונה ברבים על איסור טלטול בשבת בין השכונות בעיר. זאת בעקבות הפגיעה בעירוב במהלך השבתות האחרונות.

כל הדרכים המובילות מחוץ לשכונות הפנימיות, יאסרו לחלוטין, כגון הדרך המובילה לבית החולים שערי צדק, הדסה עין כרם, ביקור חולים, מגן דוד אדום, הכותל המערבי, קטמון, בית וגן, הר נוף, רמת שלמה, רמות, קרית יובל – כל הדרכים המובילות משכונה לשכונה וכן כל הדרכים המובילות אל הכותל המערבי.

רבני ועד "העירוב המהודר" התריעו בהודעה מיוחדת, כבר ביום שישי פר' ראה, שיש להחמיר ולא לטלטל בשכונות העיר ירושלים, בשל התראות חמורות לחבלה בעירוב, בפרט בשכונות קרית יובל וקרית מנחם.

כאמור לקראת שבת יודיעו כל האחראים על העירוב בירושלים, בצורה רשמית ולא שגרתית, כי אין לסמוך על העירוב המרכזי המקיף את כל העיר, כיוון שיש סבירות גבוהה שהעירוב יושחת גם השבת, לאור ההתנכלויות החוזרות ונשנות בשלושת השבתות האחרונות, שהפכו ל"חזקה".

בעקבות אירועי העירובין בירושלים, נפתח מוקד מיוחד לדיווח ועידכון על החלטת הרבנים. מס' המוקד: 522 501 1700.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד