כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אלעד: עיר בישראל, בלי אמבולנס

שערוריה: תושבי אלעד צריכים להמתין לאמבולנס רבע שעה, לאחר שבעיות בירוקרטיות גרמו לאמבולנס היחיד שפעל בעיר - לעזוב. מד"א: "מחכים לערבויות מהעירייה"

מחכים לערבויות. תמונת אילוסטרציה
מחכים לערבויות. תמונת אילוסטרציה

תינוק בן חמישה חודשים מהיישוב אלעד נמצא אתמול (א) בשעות הבוקר בעריסתו, כששקית ניילון בפיו. התינוק פונה במצב קשה לבית החולים 'שניידר' בפתח תקווה. מחקירת המשטרה עולה כי אמו של הפעוט יצאה לרגע מהחדר וכשחזרה מצאה אותו עם השקית בפיו.

אירוע זה לא היה זוכה לכותרת ראשית, שכן, לצערינו, אלו הם מעשים שבכל יום. אך במקרה זה עולה שאלה קשה: האם ניתן היה להציל את התינוק כשמצבו טוב יותר?

לפני כשלושה חודשים נלקח מהעיר אלעד האמבולנס שמגיש סיוע להצלת חיים. נהג האמבולנס הועסק על ידי העירייה כעובד חברת כח אדם. לאחרונה עבר חוק, האוסר על עיריות להעסיק עובדי חברות כח אדם, ובעקבות החוק פוטר הנהג והאמבולנס נלקח מהעיר.

כנהוג, בתרבות ה'סמוך' הישראלית, הנושא לא טופל - עד שבאו מים עד נפש.

לפני כחודש נפטר אדם בעיר אלעד. בני המשפחה, שראו את הנפטר מפרפר, הזמינו אמבולנס, אך נאלצו להמתין 20 דקות עד לבואו. נהג האמבולנס שהגיע נאלץ לקבוע את מותו.

לאחר המקרה המצער, וההד הציבורי לו זכה המקרה, הכריז ראש העיר יצחק עידן כי "הנושא סודר" מול מד"א, וכי בעיר יוצב אמבולנס, שיאוייש על-ידי עובד מד"א.

מאז הכרזתו של ראש העיר חלפו מספר שבועות, אך האמבולנס אינו נראה בכבישי העיר אלעד. כאמור, אתמול נחנק פעוט, ומרגע הזמנת האמבולנס עד להגעתו - מקרית אונו - חלפו כ-13 דקות. דקות קריטיות.

בעיריית אלעד אומרים: "החוזה הועבר ביום חמישי לאישור מד"א, ואנחנו מחכים לאישור, בימים הקרובים".

במד"א אומרים: "החוזה המדובר אצלינו, ונדרשים מספר תיקונים. לאחר אישור העורך דין, ולאחר שהעירייה תביא אישור וערבויות לתשלום - יגיע האמבולנס לעיר".

וחיי אדם מה יהא עליהם בזמן הזה? למד"א ולעירייה הפיתרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד