כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צלם תובע: "ש"ס גנבה לי את ירושלים"

הצלם רומן קרימן, בעליו של אתר שעוסק בצילום ירושלים, תובע מש"ס 200 אלף שקל. לטענתו, המפלגה השתמשה בתמונות שצילם, ללא אישור: "הפרה בוטה, מהחמורות שנודעו בישראל ובעולם"

נתבעים. ראשי ש"ס. צילום: פיני רוזן
נתבעים. ראשי ש"ס. צילום: פיני רוזן

העיר ירושלים תפסה מקום מרכזי בקמפיין של תנועת ש"ס לכנסת ה-‭,18‬ אך השימוש בעיר הקודש עלול לעלות לה לא מעט כסף. לפי העיתון 'מעריב', הצלם הירושלמי, רומן קרימן, תובע כעת מהמפלגה 200 אלף שקל, לאחר שלטענתו המפלגה השתמשה בתמונות שצילם, ללא אישור.

על־פי הצלם, לתמונת מגדל דוד שצילם הודבקה תמונתו של הגר"ע יוסף, והיא הופצה “במיליוני עותקים‭,"‬ כך לשון המכתב שהגיע ל'מעריב'.

את המכתב שלח הצלם קרימן באמצעות עורכי דינו טל יצחק ורונן שיין ממשרד טל רון־דריהם ושות'.‬ הוא טוען כי תמונת העיר העתיקה, שכיכבה גם בקמפיין הבחירות של ש"ס לרשויות המקומיות, נפרסה במודעות ענק על גבי שלטי חוצות, אוטובוסים, מדבקות, עלונים ובאנרים באינטרנט.

קרימן הוא בעליו של אתר אינטרנט שעוסק בצילום ירושלים. לטענתו, ש"ס חתכה מהתמונה את “חותמת המים‭,"‬ המזהה את שם האתר. “התנהלותה של ש"ס מהווה הפרה בוטה, מהחמורות ביותר שנודעו בישראל ובעולם, של זכויות היוצרים והזכויות המוסריות של צלם הקבועות בחוק זכות יוצרים החדש‭,"‬ מסביר עו"ד שיין, מנהל מחלקת הליטיגציה של המשרד ומומחה בתחום הקניין הרוחני באינטרנט.

מש"ס נמסר ל'מעריב': "החומרים שבהם עשינו שימוש היו ברשות ובסמכות. הפנייה המדוברת נתקבלה ונבדקת על־ידי היועץ המשפטי." ‬

קישורים:
לאתר של קרימן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד