כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"דואגים שבפסח אף אחד לא יישאר רעב"

'אשל כולל חב"ד' סיפק בערב החג 2000 ערכות של ארוחות מוכנות לקשישים המרותקים לביתם ולנכים. 1000 איש יסעדו כל ימי הפסח ב-18 בתי תבשיל. אלפי מנות שוגרו לסדרי פסח ציבוריים

בית התמחוי של כולל חב"ד בירושלים
בית התמחוי של כולל חב"ד בירושלים


המטבח המרכזי של אשל-כולל חב"ד' בירושלים, שהוכשר לקראת חג הפסח, הכין במהלך אתמול והיום (ערב פסח) אלפי מנות לקראת ליל הסדר, כולל סימני הסדר. המנות מסופקות לבתי חב"ד ברחבי הארץ, בהם מתקיימים סדרי פסח ציבוריים עבור כל דצריך.

במקביל מספקים אנשי 'אשל-כולל חב"ד', בהנהלת הרב מנדי בלוי, 2,000 ערכות של ארוחות מוכנות - שסופקו במהלך היום לקשישים המרותקים לביתם ולנכים. הערכות כוללות מלבד ארוחות מבושלות לכל ימי החג, גם מצות ויין.

בנוסף, במהלך כל ימי חג הפסח ימשיכו לקבל 1,000 איש - הפוקדים בכל ימות השנה את 18 בתי התבשיל של 'אשל כולל חב"ד' - את ארוחות החג בחדרי האוכל שהוכשרו לרגל פסח ויהיו פתוחים במהלך ימי החג.

בימים שלפני חג הפסח סיפק 'אשל-כולל חב"ד', במבצע מורכב שכלל 60 רשויות מקומיות, מעל 15 אלף סלי מזון למשפחות נזקקות. "אנחנו דואגים שבפסח אף אחד לא יישאר רעב", אומר הרב בלוי. "חילקנו 300 טון ירקות (כולל גזר, תפוחי אדמה ובצל), 50 טון עופות ובשר, 1,200 טון מזון יבש, 60,000 בקבוקי יין. מדובר ב-1500 משטחי מזון, שהם 125 משאיות, כשהכל נארז במחסן של 6,000 מ"ר במתחם פולגת בקרית גת".

בנוסף למשפחות אלה, סופקו סלי מזון גם ל-2,000 ניצולי שואה בודדים, ולמאות משפחות של אלמנות ויתומים.

ב'אשל-כולל חב"ד' מתייחסים בחיוב להכרזתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על השלשת סכום התמיכה של המדינה בעמותות המספקות 'קמחא דפסחא. "מלבד העזרה עצמה", אומר הרב שלום דוכמן, מנכ"ל 'כולל חב"ד', "יש בזה מסר חשוב מאוד כלפי התורמים שלנו מחו"ל, שבימים של קשיים כלכליים העוברים על העולם, מתקשים מאוד להתחייב על תרומות. אולם כאשר הם רואים את הכיוון של הממשלה בישראל, שלמרות הקשיים התקציביים מגדילה את התמיכה, אנו רואים כי המסר נקלט אצל התורמים מחו"ל שפותחים את ליבם וכיסם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד