כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

החזירים באים!

'שפעת החזירים' השתלטה על העולם, ובישראל נבדק חשד לנדבק ראשון במגיפה. הישיבות בארץ נערכות לקראת בוא התלמידים ממקסיקו וארה"ב: הונחו לדווח על כל שינוי בהרגשת תלמידים אלו

בית חולים במקסיקו. צילום: רויטרס
בית חולים במקסיקו. צילום: רויטרס

במשרד הבריאות נערכים מאמש (מוצ"ש) לאפשרות שנגיף 'שפעת החזירים' יגיע גם לארץ-הקודש. היום (א') נבדק חשד להמצאות מקרה ראשון של 'שפעת החזירים' בישראל, כאשר בבית החולים לניאדו בנתניה אושפז צעיר, בן 26, שחזר בימים האחרונים ממכסיקו, עם תסמינים של שפעת קלה. הוא מאושפז בבידוד ונלקחו ממנו בדיקות מעבדה, על מנת לקבוע אם הוא חולה בנגיף שגרם למותם של עשרות במכסיקו.

הסימנים לזיהוי חולה בשפעת החזירים הם: אדם הסובל ממחלה קשה במערכת הנשימה, הכוללת חום מעל 38 מעלות. בנוסף הוא סובל משניים מהתסמינים הבאים: נזלת, כאבי גרון, שיעול או קוצר נשימה ואשר שבוע לפני תחילת המחלה שהה במכסיקו או בא במגע עם אדם אחר החשוד כחולה בשפעת החזירים או בא במגע עם דגימות מעבדה החשודות כנגועות בשפעת חזירים. משרד הבריאות קרא אתמול לאנשים שביקרו בשבוע האחרון במכסיקו וסובלים מתסמינים אלו להגיע למרפאות ולהיבדק.

מנהלי בתי החולים ורופאי המחוזות קיימו שיחת ועידה עם גורמים במשרד הבריאות וקיבלו תדריך בנושא. במכסיקו מתו 68 בני אדם מהנגיף ומשרד הבריאות קורא לאנשים שחזרו מהמדינה ופיתחו תוך שבוע תסמינים של מחלת חום ומחלה נשימתית לגשת להיבדק.

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי התפרצות שפעת החזירים בארצות הברית ובמכסיקו היא "אירוע מדאיג ברמה עולמית". בישראל עוקבים אחר הדיווחים בעולם, ואחר הנחיות ארגון הבריאות העולמי. עד כה לא פורסמו הגבלות כלשהן על תנועת בני אדם ממכסיקו ואליה. בישראל הוציאו הנחיות מעודכנות לזיהוי שפעת חזירים ולמתן טיפול במקרה של חשד לשפעת חזירים. מחר יופצו הנחיות לזיהוי סימני המחלה לכלל הרופאים.

שפעת החזירים היא מחלה הקיימת בחזירים ועד למגיפה האחרונה היה ידוע שהיא עוברת במקרים בודדים לבני אדם, אך אינה מדבקת מאדם לאדם. בארה"ב דווחו בארבע השנים האחרונות 12 מקרים שבהם בני אדם נדבקו במחלה. ככל הנראה הנגיף הזה עבר שינוי בהרכבו שהפך אותו למדבק מאדם לאדם.

בישראל שלושה מוקדי גידול חזירים: היישובים הערבים פסוטה ועיבלין בגליל וקיבוץ להב בדרום. בסך הכל יש 20 מגדלים וכ-150 אלף חזירים.

משרד הבריאות שלח גם לישיבות בהם לומדים תלמידים ממקסיקו וארצות הברית חוזר מנכ"ל בנושא. מנהלי הישיבות הונחו להעניק תשומת לב מיוחדת לתלמידים המגיעים ממדינות בהם פשה הנגיף. ואכן, תלמידים המגיעים ממקסיקו וארצות-הברית - שם התגלו ברובע קווינס שבניו יורק מספר מקרים - התבקשו לדווח על כל שינוי במצב בריאותם, ולעדכן את ההנהלה מיד לכשידרש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד